Godt og skidt nyt

Jeg var for 117 gang – det føles i hvert fald sådan – på sygehuset i formiddags. Og NU har de omsider fundet synderen. Og det var som jeg frygtede….. og forventede… betændelse flere steder gennem tyndtarmen, og altså Morbus Crohns syge. Dvs. jeg skal nu forlige mig med at have en kronisk sygdom.

MEN omvendt, så starter jeg i morgen op med en knaldkur med binyrebarkhormon, hvor jeg starter en måned med tre piller om dagen, derefter en måned med to piller om dagen og så til sidst en måned med en enkelt pille om dagen.

Og så burde betændelsen være væk, og mit infektionstal normaliseret.

Ulempen: Pillerne, der jo er en form for prednisol, kan give måneansigt, en umættelig appetit og binde væske i kroppen. Ikke lige det mest optimale, når man i forvejen kæmper for at få vægten ned. Men nu når jeg ved det, kan jeg måske bedre styre sulten, og ikke bare spise til jeg er mæt?
For jeg vil IKKE nøjes med de 16 kilos vægttab som jeg har nået nu!!!

Så de næste tre måneder skal der fightes ekstra igennem !!!!!!

Skriv en kommentar