Dukan P+P dag – hvad siger du til pizza på en proteindag?

Jeg har haft eksperimenteret lidt med pandekagerne, og har fundet en god blanding, der er anvendelig som madpandekage, og så kom tanken- den kunne jo også være pizzabund, så det måtte prøves. Og på en proteindag i cruisefasen må man jo bruge sine ekstras, der i dette tilfælde blev fordelt mellem 30 g ost pr person og tomatpuré ( jeg brugte en lille dåse til os tre). Og så var grundlaget for pizza lagt. Da jeg bruger havreklid i dejen, må der kun spises et stykke knækbrød den dag, hvis man vil overholde mængden af klid.

“Pizzabunde” – 6 tykke pandekager
3 æg
2 bægre æggehvide
2 dl skummetmælk
4 spsk havreklid
1 tsk salt
3 spsk maizenamel
Dejen piskes sammen, og der tages ca 1 dl dej til hver pandekage. De bages på en lille pande ved forholdsvis svag varme, da de ellers branker pga tykkelsen. Rør i dejen inden du tager, så kliddet fordeles mellem pandekagerne.

Når de er bagt, lægges pandekagerne på en plade med bagepapir, og nu starter pizzadelen. Smør pandekagerne med tomatpure og fordel nu det kød, som du synes om på dem. Jeg havde en rest hakket stegt oksekød i køleskabet og noget roastbeaf, som jeg vendte i en gang tyrkisk kebabkrydderi efter at jeg havde strimlet det. Og så havde jeg parmaskinke, skinketern og kyllingebryststrimler. Til sidst toppede jeg med en blanding af et løg, to fed hvidløg og et forårsløg, der lige fik 1 minut i mikroovnen inden det blev fordelt. Og så havde jeg noget frisk basilikum som jeg strimlede og ½ finthakket grø chilli. 15 gram revet 6% lillebror-ost på toppen af hver, og så kom de ellers i ovnen ved 200 grader i cirka ti-15 minutter, til osten var smeltet.

Og så fik vi pizza. Luksus på en køddag, ikke?

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Mie
    nov 20, 2011 @ 19:59:25

    Hvor mange personer er opskriften til ?
    Mvh mie

    Svar

    • helleq
      nov 21, 2011 @ 17:25:40

      Vi er tre, og vores voksne søn var meget sulten og spiste to pizzaer. Vi kunne med nød og næppe spise 1½ hver, så jeg vil mene at der bør være nok til fire personer i portionen 🙂

      Svar

Skriv en kommentar