Træningsknækbrød p+p

Jeg havde længe gået og tumlet med tanken om noget brød man kunne have liggende i træningstasken, som lignede en proteinbar eller nogle fiberkiks, og har nu med succes lavet nogle “træningsknækbrød” hvor jeg til forskel fra det almindelige knækbrød bruger sødemiddel, gojibær og hørfrø/sesamfrø.

Knækbrødet er fint, og et stykke af det giver lidt energi inden træning Del det i 8 stykker, så er et brød ½ portion i cruisefasen

8 spiseskefulde havreklid
1 æg
1 bæger æggehvide
1 spsk fromage frais/skyr
En smule salt
2 tsk kanel
½ tsk flydende sød
2 spsk hørfrø
2 spsk sesamfrø
4 spsk gojibær
2 tsk cacaopulver
evt lidt ananasekstrakt – eller vanilleekstrakt, hvis du vil have lidt mere smag i brødene.

Bland det hele sammen og læg det på et stykke bagepapir, som du folder hen over dejen. Rul den flad med en kagerulle, lav spor med en skarp kniv, og bag brødene i ovnen ved ca 150 grader i ½ time.
Så er der træningsbrød🙂 – og de kan holde sig længe , hvis du pakker dem ind i noget staniol, når de er kolde.

6 kommentarer (+add yours?)

  1. May-Britt
    Apr 25, 2012 @ 15:37:41

    Hej
    Det lyder spændende og vil prøve. Er lige startet så roder lidt rundt i det med at man kun må få bestemt af havreklid pr dag og bestemt af tolerede ting så synes det er rigtig svært at regne det ud pr dag og plus pr uge.
    Så vil høre om du har en ide og hvad du gør?
    Tak for dine dejlige opskrifter vil prøve dem når jeg kommer der til men skal så huske at dele opskriften da jeg er alene lidt svært med nogen måske men dejligt du skriver til hvor personer det er til
    knus og ha en god dag

    Svar

    • helleq
      Apr 26, 2012 @ 08:14:35

      Hej May-Britt
      Jeg er ikke specielt striks med hensyn til f.eks havreklid. Jo, i starten var jeg, men nu er jeg inde i en god gænge, hvor jeg på grøntsagsdagene spiser mindre klid, og på pp-dagene spiser mere, og samlet set går det op. Du kan jo prøve at skrive op, hvor meget du cirka spiser pr dag, og så se om det ikke går op i løbet af en uge🙂

      Med hensyn til opskrifterne, så kan meget af det jo fryses, og så slipper du for at stå og lave mad hver dag. Vi er jo tre – fire – fem- seks, der spiser hos os – drengene – deres venner og kæresten, så jeg laver sjældent mad til fryseren. Jo, hvis jeg har lavet til tre- fire, og Jepep så ikke kommer hjem, så ryger der en portion ned i fryseren.

      Jeg har kantineordning på mit arbejde, og på mine pp-dage har jeg en bolle med, som jeg deler i 3-4 stykker, og så tager jeg forskelligt pålæg til, plus “pynt” til, så det ikke ser så bart ud. Spiser f.eks ½ æg med kaviar, tre skiver roastbeef med revet peberrod og 1 tsk kapers, et par skiver hamburgryg med sky og så evt. noget af dagens varme ret, hvis det er fedtfattigt. På grøntsagsdagene spiser jeg noget blandet salat og så enten det varme kød/fisk til, eller det magre pålæg, men har så ikke brød med.

      Jeg tror jeg vil lave et indlæg om det🙂
      Og god fornøjelse med kuren- den virker! Og jeg har jo efterhånden smidt 25 kilo på den🙂

      Svar

      • May-Britt
        Apr 27, 2012 @ 06:48:52

        Hej Hellerq
        Tusind tak for svar og din dejlige side – ved ikke hvad jeg skulle gøre uden?
        Kommer nok ind i det al begyndelse er jo svær – er på min 5. dag i fase 1 men har kunn tabt 1,5 kg tror det skyldes jeg måske har spist for meget youghurt.
        Havde tænkt at starte på fase 2 i morgen måske skal jeg vente en dag mere selvom der i udregningen kun stod 2 dage – skal tabe 17 kg
        Ved ikke hvad man ca skal tabe i fase 1?
        Men utrolig dejligtt at du vil dele alt dette med os andre tusind tak
        Ha en god weekend:-)

      • helleq
        Apr 27, 2012 @ 10:27:35

        Hej May-Britt
        Jeg snuppede også en ekstra dag i fase 1, fordi jeg syntes det gik så godt, og så passede det bedre med vores planer, rent socialt🙂
        Jeg kan se at på min udregning stod der fem dage og et vægttab på 2.5 kilo, men om man taber mere eller mindre er i høj grad også styret af – især hvis man er kvinde- ens cyklus.
        Vi har en “kamel-teori” derhjemme, som ser d til at være rigtig. Drikker man ikke nok vand, så binder man mere væske. Ligesom kamelerne, der sparer op af vand til vandfattige dage. Så husk at drikke alt det vand du overhovedet kan, og the og kaffe. Så sker der måske noget hurtigt🙂
        Og god weekend til dig også.

  2. Kong Mor
    Apr 25, 2012 @ 16:37:34

    Sikke en god opskrift! Den vil jeg prøve når jeg kommer hjem til DK – for det der med pasteuriserede æg kender vi ikke her!

    Svar

Skriv et svar

