Det med vægttab….og fiskefilet

Jamen hvordan går det så med at tabe sig? Tjooeh.. om alt går vel, så runder jeg et af de store mål her i weekenden. Jeg tror desværre ikke, at jeg når det meget stramme mål, jeg havde sat til om fem uger, når vi tager til USA, men jeg havde jo også tre gradueringer af mål. Det nemme, det realistiske og det rigtigt optimistiske. Og som det ser ud nu, så er det det realistiske mål jeg når. Og det er vel også OK?
Der er fem kilo mellem de tre mål, og med fem uger til afrejse, så er de tre mål henholdsvis et kilo, fire kilo eller seks kilo- og de seks kilo, det er lidt for optimistisk at tro på, men at tabe sig yderligere fire kilo, det bør være en rimelig opgave.

Og eftersom jeg træner i en god gænge, og spiser fornuftigt, så går vægten stille og roligt ned. I går havde vi en proteindag, og den stod på fisk, fordi Jeppe er i Sverige og synge med sit kor, og så er vi bare os to gamle hjemme. Og vi er vilde med fisk, til forskel fra Jeppe. Jeg lavede fisekfiletter på denne måde

Stegte fiskefiletter
450 g rødspættefiletter
1 æg
1 spsk mælk
2 spsk havreklid
2 spsk sesamfrø
2 spsk hørfrø
salt/peber

Mælk og æg blev pisket sammen med en gaffel og i en anden skål blandede jeg drysset. og så kom fisken en tur først i ægge-mælkeblandingen og derefter videre i det tørre. Og stegt på en tør pande, til paneringen begyndte at få farve.

Til fisken fik vi hver en bolle i skiver og citronbåde, og så havde jeg lavet hjemmerørt fornuftig remoulade:

Remoulade
1 spsk picadilly
4 spsk skyr
1 spsk citronsaft
2 spsk fintklippet purløg
lidt kapers
salt/peber efter smag
Det hele røres sammen. Kan spises med det samme, men bliver bedre at at trække lidt🙂

Nem mad på en hverdag, og så er det sundt med fisk.
Og der var 8 fiskefiletter i pakken, og vi kunne kun spise tre hver, så oveni købet havde vi nogle meget glade katte🙂

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Apr 20, 2012 @ 10:54:51

    Hovrdan får du en paneret ting til at få farve på en tør pande uden at blive sort? Jeg har prøvet lidt, men syntes det bliver mere brændt eller råt at se på end egentlig pænt brunt som det plejer? Skal der meget lav varme til?

    Svar

    • helleq
      Apr 25, 2012 @ 10:47:06

      Hej Kirsten. Havde ikke set din kommentar før nu.
      De bliver ikke nær så pæmne, men hvisman som jeg har gjort her, bruger hørfrø/sesamfrø, så gør fedtet i frøerne, at de ikke bare bliver brankeagtige i udseendet🙂
      …og så bruger jeg en god slip-let-pande🙂

      Svar

Skriv et svar

