Panik og motion

Jeg kan allerede nu mærke, at jeg er begyndt at panikke lidt over vores tur til USA, for hvordan i alverden kan jeg forene roadtrip med sund fedtfattigf mad og motion?

Så lige nu skruer jeg vildt op for motionen for at være på forkant, og så håber jeg, at jeg, når vi ankommer til USA, vil være i så god form, at jeg kan tage nogle øvelser selv, træne på de motionscentre, der er på hotellet, og måske på den måde opretholde en vis kondition.

Og vi skal jo heller ikke kun køre bil, vi skal jo også vandre en del rundt på vores tur, så mon ikke motionsdelen falder på plads?

Men indtil vi rejser, har jeg skruet min ugentlige motion op til 7 timer!!!!! Jeg veksler mellem styrke og kondi og så har jeg – for at få strukket igennem også snuppet en times bodyflow, der er en kombination af pilates, yoga og tai-chi. Det er bare SÅ godt, og efter sådan en time kan jeg mærke, at jeg har en krop, og at den er strukket så godt ud, at det faktisk kan mærkes i musklerne.
Konditionen kommer også op med en times bodyattack, der er en kombination af boksning, kata og kampsport. Der får man sved på panden og rørt kroppen på en helt anden måde end til spinning.

Min træningsuge ser således ud:
Mandag : bodyflow og spinning
Tirsdag: bodyattack og bodypump
Onsdag – der holder jeg fri
Torsdag : Spinning og bodypump
Fredag : fri ( eller byt med spinning torsdag)
Lørdag : Bodypump
Søndag – fri ( men der laver vi hus)

På ovennævnte måde får jeg kombineret styrke og udholdenhed ( bodypump) med kondi ( spinning og bodyattack) og udspænding ( bodyflow). Og så er der også restitutionsdage, for ellers siger kroppen fra.

Så jeg håber, at panikken ikke breder sig mere inden vi tager afsted. Men hvis den gør, så har jeg faktisk fundet landsdækkende ( eller hedder det statsdækkende?) i USA, hvor de træner efter Les Mills principperne, og hvor jeg kan melde mig ind i en måned…. Men jeg tror ikke at jeg kommer helt derud?!

Og måske skulle jeg bare holde ferie og spise fornftigt, og motionere det jeg kommer til, og så sige pyt med vægten??

Hvad ville du gøre?

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Apr 16, 2012 @ 17:40:26

    Hvor sjovt – jeg træner også i Les Mills!! Det var bodypump som gav mig rygproblemer… ØV for det var skønt!
    Morsomt at det også er i Svendborg.
    Jeg er sikker på at du nok skal få spist ordentligt og trænet imens du er på tur!! Det er jo det du vil!

    Svar

    • helleq
      Apr 18, 2012 @ 09:35:03

      Jeg er jo fuldstændig hooket på Les Mills træningen, da der er en god kombination af genkendelighed, variation og egentræning på hold. Det at det er det samme man træner i tre måneder gør, at man meget hurtigt kender øvelserne, og dermed kan udfordre sig selv rent vægtmæssigt, og fordi der skiftes, så kommer man aldrig til at kede sig. Ærgerligt med din ryg, for det er den sjoveste form for træning jeg kender🙂

      Svar

  2. Kirsten
    Apr 17, 2012 @ 10:49:28

    Jeg tror at jeg ville prøve at lave et trænings program der kan ændres efter forholdene. Jeg har tit oplevet ikke at få løbet efter planen når jeg er i Dk hos familien – mest fordi jeg godt kan føle mig lidt flov over at være så løbs fikseret, men det har nok mere noget at gøre med nogen emner fra fortiden. Men det er vigtigt at du holder ved, at træne på hotellers ftiness er en super idé, derovre løber folk jo også meget så måske kan du prøve dig frem med det. Det kræver intet andet end et par sko og noget tøj – du kan løb i parker eller på stier / veje. tidspunktet kan du selv bestemme uafhængigt af andet end jeres planer.
    Principielt har USA jo alt hvad der kan findes af sund mad – det er vist bare noget med at finde ordentlige steder. De har også en god vare deklarering så du kan se hvad du får. Restaurant mad kan sikkert bestilles efter personlig behov, man kan bede om ikke noget af en ting og en masse af noget andet. Servicen er god på det punkt, har jeg forstået.
    Hovedsagen er nok at bestemme sig hjemmefra, lave nogen afstemninger mellem dine forventninger til dig selv og din ferie således at du ikke skal føle at du har ødelagt noget derovre. Og så du ikke ødelægger de andres ferie ved at være bitter over din kur. Du skal kunne se dig selv i øjnene mens du er på ferie og også bagefter – uden selvhad og bebrejdelser. Så planlægning og forsøg på at holde sig så meget til den, er mit bedste bud.🙂

    Svar

    • helleq
      Apr 18, 2012 @ 09:39:14

      Hej Kirsten- du ramte nok det rette ord, i dit svar til mig, nemlig fikseret. For det er jo dét jeg er. Og jeg har faktisk overvejet muligheden for at løbe – bortset fra at jeg VED at jeg får ondt i skinnebenene af det. Men som alternativ til ingenting er det da bedre med ømme skinneben🙂

      Og som du også så klogt siger, så bliver jeg nødt til at finde en balance mellem mit ønske om at vedligeholde vægten OG at slappe af og få holdt den længste ferie jeg nogensinde har holdt. Jeg håber på, at det kommer lidt af sig selv, og at jeg stadig kan spise godt og fornuftigt. For jeg har jo ingen problemer med at gå ud at spise herhjemme og så vælge det usunde fra🙂

      Tak for peptalken🙂

      Svar

Skriv et svar

