Mexikansk med kylling p+p

I stedet for det flittigt benyttede oksehakkekød, valgte jeg at lave mexikansk mad med kyllingehakkekød i stedet for. Det giver en lidt anden, men rigtig god smag, hvis man krydrer det op.
Og hvis man har tid til at lade det svitsede kød simre i en halv time til en time med lidt vand ved, så mørner det op og får en helt anden struktur, som bestemt ikke gør det værre.

Vi havde p+p dag, men gæster på besøg, så jeg havde også lavet nachos, hakket tomat og guacamole (som jeg tillod mig at tage lidt af). Jeg bagte en stor flok pandekager af fem æg, mælk, youghurt, salt, klid og maizena, imens kyllingekødet simrede.

Mexikylling til 4
2 pakker hakket kylling
1 stort løg i meget fine tern
2 fed hvidløg hakket fint
1 chilli hakket fint
2 simrechillier – skal hele i kødet
1 pakke tacomix
1 boullionterning
peber- salt efter smag
1 dl vand

Start med at svitse kødet og tilsæt så løg og hvidløg og tacomix. Lad det simre lidt mens du hakket chillien. Tilsæt chillierne og hæld nu vandet og boullion ved. Lad kødet simre i mindst et kvarter, mens du bager pandekager.

Server med skyr, revet mager ost/ feta, ketchup og ekstra chilli. Mums!

Jeg havde lavet af tre pakker kød ( og krydret det ekstra op med cajunkrydderi), så vi har nok kød og pandekager tilbage til i aften, så det bliver en nem dag madmæssigt🙂

Skriv et svar

