Oopsies til den søde tand p+p

Jeg var rent tilfældigt faldet over en opskrift på oopsies med hindbær, og tænkte, at den kunne jeg da omforme til noget dukanagtigt, og det blev ganske godt. Kagerne minder om vandbakkelser, men er lidt mindre luftige og en anelse mere knasende. Jeg havde fået en prøvepakke med husk med solbærsmag, så det røg i, men kan med garanti undlades.
Her er mit bud på Gojibær oopsies:

Gojibæroopsies
3 æg
1 bøtte æggehvide
2 spsk gojibær- kogende vand
½ bøtte flødeost ( linessa 0,2%)
½ tsk vanillepulver
1 tak kardemomme
2 spsk tør-sødemiddel
2 tsk husk ( kan undlades)
2 spsk havreklid
1 tsk bagepulver/natron

. Tænd ovnen på 150 grader, og start med at hælde gojibærrene over i en lille skål og hæld så kogende vand over dem til de lige er dækket.Del æggene og pisk hviderne plus den ekstra helt stive. Pisk blommerne med flødeosten og når det er pisket pænt sammen, så tilsæt resten af ingredienserne til massen- incl de afkølede gojibær med den smule væde der er ved. Bland nu massen i de stiftpiskede æggehvider og fordel blandingen på en bageplade. Jeg fik 16 pænt store kager af den. Bag dem cirka 20-25 minutter ved 150 grader til de er gyldenbrune.

Her er der tre- den ene har jeg toppet med lidt rabarber-hybenmarmelade, det gør den bestemt ikke ringere🙂 Og når rabarbersæsonen er der lige om lidt, så skal gojibærrene skiftes ud med 125 g snittede rabarbere.

1 kommentar (+add yours?)

  1. Inge
    Jan 22, 2014 @ 15:33:56

    Kære Helle
    Ja, nu forsøger jeg med DUKAN. og tusind tak for dine inspirerende opskrifter.
    Inge

    Svar

Skriv et svar

