Det skal jo ikke kun være negativt

Så derfor må jeg nok hellere huske at fortælle at min “sure far” nedenunder alt det sure og brokkeriet faktisk også tænker ikke bare lidt, men meget på mig en gang imellem.

Hans kone/samlever/kæreste, eller hvad man nu kalder hende, havde fået en bærbar og havde bedt om vores hjælp til opsætning af mail og diverse andre småting, så vi havde en aftale om at komme derind lørdag aften til mad og hjælp.
Desværre havde hun det ikke så godt at hun havde kunne lave mad til os, så vi var en tur på indisk restaurant inden hjælpen. Ikke godt for vægten, men en ret god oplevelse for ganen, og jeg nippede kun til desserten, og holdt igen med risene, så det var faktisk ikke så galt.

Nå, men da vi kom, havde min far en gave til mig, der næsten fik tårene frem af taknemmelighed og glæde hos mig. Han ved at jeg ikke bare holder af, men simpelthen ELSKER Gravenstenæbler , eller Gråsten som de også kaldes. Da jeg var barn og ung lavede Albani en sodavand, der hed Grastena, og den var lavet på disse æbler, der har en helt speciel syrligtsød smag. Og i hans have står der en gammel Gravensten. Og af den havde han podet et lille nyt træ, som jeg fik i gave, så jeg kunne plante det i min nye have.

Her kan du læse om det dejlige æble med den helt særegne smag: Gråsten

Ser I, det var betænksomhed ud over, hvad man kan forvente. Tak for det far🙂
Billedet er lånt fra KU’s hjemmeside

Skriv et svar

