Jeg kæmper stadig…

… og indædt for at holde vægten, og forhåbentligt også at tabe mig!!

Men i den sidste uge har der været ikke bare én, men to syndefulde dage, og det er altså ikke det smarteste, når man prøver at tabe sig. Og OK, vi skulle jo nok IKKE have fejret at min vægt var gået under en tier, med at gå ud og æde en masse usundt chinese-food, Og selvom jeg bestilte spareribs til Jeppes fødselsdag OG sad og skar det fedt fra, som jeg kunne finde, så er det jo heller ikke det sundeste måltid- og så taler jeg ikke om de nachos og den snackkurv , som blev inhaleret til forret😉
Til gengæld drak jeg sukkerfri cola begge aftener, og det må da tælle lidt på plussiden?! Nå, men lige nu er der stadigt to hundrede gram ned til sidste lørdags vægt, så der er da håb om at jeg kommer nedaf igen. Måske allerede i morgen, hvis jeg er heldig, og så er det bare en uge, der er tabt til kampen mod vægten.

Men jeg har jo stadig hyle-kortet… Det der med ” jeg får jo prednisolon”, som jeg kan bruge som undskyldning, hvis det ser for sort ud. Det skal bare ikke få vægten til at gå op!!!! Og hvis jeg ikke har tabt mindst et kilo inden udgangen af marts, så må der skrues på knapper, dvs. både mad- og motionsknapper. Jeg har en holdkammerat fra bodypump, der bliver ved med at sige til mig, at jeg altså skal prøve at tage med til bodycombat, for det er så godt rent konditionsmæssigt, så måske skal der planlægges en times combat en gang imellem?
Og hov! Jeg har jo ferie i ugen op til påske, så der er der ingen undskyldninger om, at jeg er på arbejde til så sent, at det er svært at nå, OG Jens har sagt, at hvis jeg vil træne fra seks til syv , så skal ham og Jeppe nok hjælpe mere til med evt at handle og lave mad, så der er egentligt inhen undskyldning for IKKE at træne. Så tag dig dog sammen, Helle!!!!

Madmæssigt eksperimenterer jeg ikke så meget lige for tiden, jo jeg varierer retten med kylling i tern i fad i uendelige variationer, i går fik vi den f.eks med kun 1 dåsetomat men til gengæld tre kæmpe peberfrugter i tern, og så med en tomatsalat til. Og den er et sikkert hit hver gang🙂 Kyllingekebab ( fra Lidl) og oksekebab( fra Rema) er også tit på menuen, helst med pandekager til, men nogle dage med bare en bolle til. Når vi arbejder i huset, skal det være nemt at lave, da vi kun har en miniovn dernede.

Og vi arbejder meget i huset for tiden, for nu er vi begyndt at kunne se fremskridt, og det gør, at vi gerne vil give endnu flere timer til projekt hus. Desværre er der jo ikke så mange flere at give af, så jeg har nogle gange givet afkald på den “Hellige Fredag”, der ellers har været en urørlig og urokkelig fridag. Alle andre dage er vi i gang med noget, så fredag har været slappe-dagen. Men i eftermiddag tager vi begge ned i huset og får sat det allersidste loft på førstesalen. Badeværelset mangler, og det er ikke det største rum med sine skråvægge, så det bør være forholdsvist let at få sat loftet der, og vi er efterhånden gode til at måle, sætte op og save🙂 Vi er faktisk et rigtigt godt sjak, ham Jens og mig🙂

Så i denne uge var tirsdagens fødselsdag friaftenen🙂

Og se selv hvor langt man kan komme på en måneds tid, selvom man kun har en aften og to weekenddage:

Her ses loft, gang og til venstre det, der engang bliver til badeværelset, og for enden Jeppes kommende værelse. Der hvor der stod en væg, skal der være dørhul, så vægstumpen er på vej ned på billedet. Badeværelsesvinduet ses længst til venste i billedet.

Og en måned senere:

Her ses det færdige loft, væggene til både badeværelse og dørhul til Jeppes værelse er færdigt, og skorstenen er blevet pudset op. Den ses til højre i billedet.

Sikke en forskel, hvad?

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Mar 23, 2012 @ 20:46:58

    Hvornår skal I flytte?
    Du skal nok komme ned i vægt igen – det varer bare lang tid og så bliver man bims.

    Svar

    • helleq
      Mar 25, 2012 @ 22:10:42

      Ja, man bliver utålmodig og småsur, når der sker for lidt med vægten.. Men jeg skal nok nå det!!
      Vi er begyndt at snakke om, at vi måske allerede, hvis alt går som det skal, og intet driller, måske allerede kan flytte ind i løbet af august.. Men nu får vi at se🙂

      Svar

Skriv et svar

