Fødselsdag – 21 år – utroligt men sandt

I går havde Emil fødselsdag. Det er lidt underligt, at det er hele 21 år siden, at jeg lå på Svendborg sygehs og løste krydsorde til frokost, og om aftenen sad med en lille smuk dreng i armene.
Og den lille smukke mørke dreng er nu en voksen mand, der for længst er flyttet hjemmefra og lever sit eget liv.
Men lige på hans fødselsdag er alt ved det gamle.

For mandag aften tog Emil med mig hjem fra Svendborg, for at sove. For han skulle jo vækkes med morgansang og morgangaver, som han plejer!! Og det fik han. Både sang og gaver. Desværre skulle Jens til et heldagsmøde i København, så vi blev oppe til midnat og ønskede ham tillykke der, fordi Jens kørte klokken halv seks om morgenen. Der stod jeg så op og begyndte på at lave morgenbord, få fat i Lærke via Skype og fik vækket Jeppe. Og da klokken var kvart i syv, blev han vækket med sang af Jeppe, Lærke og mig. Og Lærke stod så på bordet mens gaverne blev pakket op og vi fik morgenmad. Det er nemlig hygge, at være med, trods afstanden🙂

Jeppe havde hovedpine og blev hjemme, så Emil og jeg kørte til Odense efter morgenmaden.
Og om aftenen mødtes vi i Svendborg, hvor Emil havde valgt, at vi skulle spise.
Emils kæreste er ikke socialt anlagt, så hun var ikke med, og Jeppes kæreste havde en venindeaftale, så vi måtte nøjes med “bare os”, men det var nu også superhyggeligt.

Her er fødselsdagsbarnet i rød bluse, og hans lillebror, så forskellige og dog så ens🙂 Hvor er jeg dog glad for at jeg fik lige præcist dem, for de er helt vidunderlige🙂

Skriv et svar

