Sundhedscheck

På mit arbejde var der tilbd om et sundhedscheck, og det måtte jeg da være med til.

Velvidende at min vægt stadig er for høj, gik jeg derned. Og blev overrasket, men på den gode måde.

Jeg spinner jo en time om ugen, for at min kondi ikke skal være i bund, og ved godt, at det ikke er nok til at have et forrygende godt kondital. Men på trods af det, så lå min kondi i den gode ende af “normal”. Faktisk lige på grænsen af høj – havde det været 0,5 mere, var det højt. Så det er vel OK.

Til gengæld kan min bodypump ses på – vil jeg tro- både muskelmålingen og på målingen af fedt omkring organerne. Min muskelmåling viste, at jeg havde 50,5 kilo mskelmasse, hvilket gav mig en rating på muskelmasse langt over forventet, og mit organfedttal (visceral fedtrating) lå på 9, og skal være på under 13, så det er jo meget godt.
Og så er jeg ikke fed, men ifølge analysen ” Solidt bygget”., hvilket er noget bedre end hvis der havde stået fed ( som også var en mulighed).

Blodtryk og blodsukker og lå på normal, og mit kolesteroltal lå på ideelt 🙂

Så jeg er godt tilfreds, især fordi vægten jo er i en reguleringsfase 🙂

6 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Mar 15, 2012 @ 12:27:11

    Sikke et flot resultat. Det må være det hele værd 🙂

    Svar

    • helleq
      Mar 15, 2012 @ 13:49:46

      Kirsten, det var MEGET bedre end jeg havde forventet, og hvis jeg smider ni kilo fedt, så er jeg indenfor anbefalingerne. Og det er jo ikke så galt, hvis man ser på det på den måde 🙂

      Svar

  2. Styx
    Mar 15, 2012 @ 15:48:19

    Meget flot!
    Men 50 kilo muskler lyder af en del? Min analysevægt påstår at en ung mand på 20 år skal have mellem 45 og 55 % muskler og en ung kvinde 10% lavere, samt at med alderen så falder målet gradvist. Og jeg kan da heller ikke påstå at jeg kan være med, når jeg omregner procenterne til kilo 🙂

    Svar

    • helleq
      Mar 15, 2012 @ 16:08:12

      Jeg tror nu heller ikke at min vægt derhjemme siger mere, end et par og fyrre 🙂 – mener jeg. Og synes også det lød lidt vildt. For selvom jeg rent faktisk HAR en del muskler under det bløde lag – jeg træner jo styrketræning tre gange om ugen- så er jeg bestemt ikke body-builder-agtig 🙂 Nærmere betegnet er jeg nok lidt body-blød-agtig. Men heldigvis ikke kvabbet nok til at få betegnelsen fed, bare “solidly built” 😉
      Og lige om lidt, når pillerne er trappet ned, så er vægten det forhåbentligt også. Du holder også ved din kur?

      Svar

  3. Styx
    Mar 15, 2012 @ 16:16:07

    Jeg træner løs, men vægten er gået i stå 🙂

    Svar

    • helleq
      Mar 16, 2012 @ 13:01:54

      Prøv at proteinbooste din krop en weekend, hvor du f.eks spiser yndlingsæg med ovnristet skinke i en lightudgave. Gerne 2-3 æg plus evt ekstra hvider, der jo er ren protein, bag nogle pandekager af 1 æg, en bøtte hvide 1 dl a-38 light/skyr/fromage frais, 1 dl mælk, 2 spsk maizena og lidt salt. Der bliver 5-6 tykke pandekager på en lille pande. Spis dem med strimlet kylling, mager hakket oksekød og chilli. Og kun lidt salsa til. Eller snup en stor fed bøf af ordentlig kvalitet. Så falder vægten med garanti igen 🙂
      Det er jo lidt efter de samme principper jeg lever. Protein ( og grønt hver anden dag), protein og atter protein, og jeg synes det er sjovere i form af kød, fisk og mælk end som pulver 🙂

      Svar

Skriv et svar

