Når forretter næsten er nok dukan p+p

Vi kom sent hjem fra Svendborgresidensen i dag. Klokken var halv otte og derfor var det ikke flere timers kokkeri, der skulle gang i. Og derfor blev det fire små forretter og en portion pandekager med oksekebab ( 6% fedt fra Rema) til hovedret.

Forretterne var:
1. En lille skål rejer drysset med lidt dild, limesaft og lidt dressing til ( skyr/ranchdressing/citron/dild)
2. Hver ½ pakke carpaccio med en anelse rucola, overhældt med lidt balsamico og drysset med lidt parmesanflager
3. To souffleer med røget laks og dild
4. To souffleer med mozarellaost og skinke

Opskriften på souffleerne, der var lækre og luftige, men som faldt lidt sammen, da jeg tog dem ud af formene:
2 æg
½ spsk maizena
2 spsk skyr
lidt peber og en knivspids salt ( både skinke og laks er salte i sig selv)
1 tsk natron
lidt skinkestrimler
lidt mozarellaost i tern ( lightudgaven fra Lidl) – alternativt kan tre.fire tern af feta light bruges i hver form( bunden skal være dækket)
½ pakke røget laks
liidt dild og forårsløg

Tænd ovnen på 200 grader. Del æggene i hvide og blomme, og rør blommerne med salt, peber,maizena, natron og skyr. Pisk hviderne helt stive og bland forsigtigt blommeblandingen i hviderne. Fyld fire siliconeforme med laks skåret i mindre stykker og fire med strimlet skinke og lidt mozarella og fordel æggeblandingen over fyldet Drys med henholdsvis dild og lidt hakket forårsløg.. Sæt formene i ovnen og bag dem 15-20 minutter til de er gyldne og enormt høje. De hæver en del mens de bager.

Og voila, så har man en varieret og lækker forret. Velbekomme :p
Rejer, carpaccio, laksesouffle og skinke/ost-souffle

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Mar 12, 2012 @ 12:16:05

    Det er nu dejligt at blive inspireret af dine opskrifter, tak fordi du gider sætte dem på🙂
    Og du må ikke blive alt for ked af det med den dumme vægt. Det er selvfølgelig surt, men det er kun væske og det skal nok komme af igen. Nu har du holdt så flot ud, prøv at holde humøret oppe. Find et eller andet mantra du kan bruge når det går dig allermest på, noget der styrker dig mentalt: Jeg kan og jeg vil, eller: Væske forgår men jeg består. Åndssvagt, men det hjælper altså – det ved jeg fra hårde træningsløb.

    Svar

    • helleq
      Mar 13, 2012 @ 14:14:52

      Hej Kirsten. Jeg skal nok fortsætte med opskrifterne🙂
      Og med hensyn til vægten, så har jeg alligevel formået at smide et par hundrede gram. Ikke meget, men der var hårdt brug for det, for så var det da ikke den gale vej at vægten gik🙂
      Tænker, at humøret også var lidt nede pga medicinen, den påvirker vist også sindet lidt?
      Men hvorom alt er, så nægter jeg at give op, og garanterer dig for, at mit mantra vil være. Jeg ved, jeg kan!!!

      Og i denne uge kasserer jeg alt det tøj, der er for stort, for det kommer jeg ikke til at bruge igen- NOGERNSINDE!!!!

      Og tak for dine ord- det er dejligt med lidt støtte🙂 – og allerede i overmorgen begynder jeg at trappe ned med pillerne, så der er håb forude🙂

      Svar

  2. Heidi
    Mar 15, 2012 @ 13:38:29

    Hej Helle. Det ser og lyder rigtig lækkert. Men parmasanost og mozarella??? Hvor meget fedtprocent er der i og evt hvor har du fundet det? Kunne være dejligt at bruge det the Dukan way🙂 Vanvittig dejlig oplevelser du har i vente i maj.. Giiiid det var mig…….. Keep up the good work😉 Heidi

    Svar

    • helleq
      Mar 15, 2012 @ 13:48:14

      Hej Heidi🙂
      Parmesanen brugte jeg kun ganske lidt af, og man MÅ jo faktisk få ost, så snart man rammer cruisefasen. Jeg er nu meget nærig med procenterne og undgår helt 30% ost. Til gengæld så bruger jeg den lette mozarella fra Lidl. Den har kn 6 % fedt, så den er faktisk god at bruge. Ligesom jeg også bruger feta, som kan fåes ned til 3%.
      Og ja, vi ser også frem til at det bliver maj. Om to måneder og en uge er kufferterne pakket🙂

      Svar

Skriv et svar

