Kyllinge-peberfrugtgryde p+v

Vi havde travlt i går- eller rettere sagt – JEG havde travlt, fordi jeg hentede Jeppe fra kor klokken 17, og så skulle vi først hjem – og det tager 20 minutter – have lavet og spist mad, hvorefter jeg allersenest halv syv skulle køre igen. Hvilket giver cirka en time til madlavning og spisning, samt pakning af sportstaske.

Så derfor er det altid rart at have en stor pose kyllingeinderfiletter i sin fryser, for selv fra frossen tilstand tager det ikke evigheder at få dem klar, og de er jo både sunde og gode at tilberede på 117 forskellige måder. Portionen jeg lavede var til to sultne personer🙂

Kyllinge-peberfrugtgryde ( i sauterpande) – tid 20-25 minutter med frossen inderfilet

500 g kyllingeinderfilet
½ pakke skinke light i tern
1 helfedshvisdløg finkakket
3 forårsløg, hakkede
1 stor rød snackpeber i tern
1 grøn peberfrugt i tern
1 chilli i små tern ( eller ½, hvis du vil have en lidt mildere version)
2 tomater i grove tern
1 spsk paprika
1 bæger kvark-youghurt eller 2½ dl skyr
1dl grøntsagsjuice
salt, peber og evt ½ boullionterning

Smid de frosne inderfiletter på en pande og begynd at stege dem. Hak imens hvidløg, forårsløg, skinke og chilli og tilsæt det, mens du vender kyllingestykkerne. Læg låg på panden og rens og skær peberfrugterne i tern. Tilsæt dem og vend atter kyllingen. Tilsæt 1 dl grøntsagsjuice og læg atter låg på panden. Skær tomaterne groft og kom dem i panden og drys med paprika. Lad retten simre 5-10 minutter til kyllingestykkerne er gennemstegte. Tag låget af panden og tilsæt kvark eller skyr, smag til med salt og peber og drys evt retten med fintklippet purløg inden serveringen. Server evt med en bolle til. En god ret, hor peberfrugterne giver karakter til smagen🙂

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Feb 17, 2012 @ 12:46:36

    TAK for de marengs – dem skal jeg prøve til min pige som jo skal tabe sig. Der er vel ikke meget kalorie i – altså andet end det fra æg? Det er svært når kun hun ikke må få kage osv…..
    Fandt forresten ud af at min Braun køkkenmaskine har Julienne-jern🙂
    Ang. sportstaske: Jeg har en taske med alt parat – dvs. at sæbe, shampoo, balsam, deodorant, creme, hårbørste og hængelås til skab bor altsammen fast i den taske og bliver aldrig taget ud. Så skal der bare klaskes et par rene trusser ned sammen med træningstøjet (og jeg har en del af det, så jeg bare kan lægge rent i når jeg tømmer tasken efter træning). Så er der aldrig nogen undskyldning for at blive hjemme pga tidsmangel – og det sparer irritationen over at lede efter tingene.

    Svar

    • helleq
      Feb 19, 2012 @ 20:26:33

      Hej Kirsten
      Ja, der er kun de få kalorier i marengsne, som der er i æggehviderne, og cacaoen. Så det er en billig omgang, rent kaloriemæssigt.
      Ja, jeg bør nok have en pakket grundtaske i bilen, men her om vinteren er det bare sådan en kold fornøjelse at tage koldt tøj ud af bilen🙂
      – dejligt med juliennejern på køkkenmaskinen, så skal der rives😀

      Svar

Skriv et svar

