Chokolademarengs uden sukker

Sommetider kan man godt blive sukkersulten, og så må man jo blive lidt kreativ. Så i går eksperimenterede jeg med chokolademarengs efter devisen. Ingen sukker, men masser af protein- det må da være et hit. Og de blev gode, marengsne, men man skal nok tilsætte ½ tsk eddike mens man pisker hviderne for at få et bedre resultat, for mine blev lidt flade, men enormt sprøde… Og de er pist væk i dag 🙂

Chokolademarengs

2 bøtter æggehvide ( 3 hvider)
1 spsk kakaodrikpulver fra isis
1½ dl strø-sød ( jeg brugte dne fra Hermesetas- men de er nogenlunde ens sødende uanset mærke)

Pisk hviden og pisk derefter cacaopulver i sammen med sdemidlet. Pisk nogle minutter til massen bliver lidt sej-agtig. Sæt den på et stykke bagepapir med en ske. Lav enten 6 store eller 12 mindre marengs. Bag dem i 1½ time ved 75 grader. ( for de seks – hvis de er mindre er en time nok nok). Løsn dem forsigtigt fra bagepapiret og NYD at spise noget, der smager SÅ syndefuldt men alligevel er 100% OK, da det jo bare er protein med smag 🙂

Jeg overvejer at lave almindelige hvide marengs også. De knne være gode til noet kage-agtigt senere – når rabarbersæsonen starter. Åh, hvor jeg glæder mig til forår og rabarbere :p

2 kommentarer (+add yours?)

  1. rikke
    Mar 13, 2014 @ 12:34:08

    Har du lavet hvide endnu?

    Svar

  2. helleq
    Mar 14, 2014 @ 11:18:16

    Ja, det har jeg, og har erfaret at sukrin er det sødemiddel der er bedst af alle 🙂

    Svar

Skriv et svar

