Back on the track

Ja, så er weekenden overstået- og det var den første weekend med “normale tilstande” for os. Dvs. første weekend, hvor vi lagde en lille arbejdsdag i huset, både lørdag og søndag.

Lørdag arbejdede vi fra klokken to til klokken halv otte, og vi nåede en masse. Vi fik skiftet to gulvbrædder, der ikke lå ordentligt, og SÅ kunne vi komme i gang med at få sat de sidste skeletter til væggene på førstesalen. Og dem blev vi så færdige med lørdag klokken halv otte om aftenen…. Og så gad vi altså ikke mere den dag🙂

Søndag tog vi så ned i huset igen, efter at have dovnet, spist brunch og set zulu-boxen om formiddagen. De sendte i øvrigt en lidt anderledes serie, “HUNG”, der var ret god. Men arbejdet kaldte, så vi løsrev os fra Hung og tog i stedet for til Svendborg, hvor huset ventede. Og der fik vi sat gipsvægge på alle “yderfladerne”. Dvs fik sat den ene del af gipsen. Nu skal der så bores til el, og isoleres, inden de sidste gipsplader kan sættes. Men nu er vi så langt, at vi kan se den færdige form på rummene helt. Det er visuelt lidt lettere, når der er gips på træskelettet🙂
Og jeg overvandt for 117 gang min forbandede højdeskræk, eftersom de to af vægfladerne lå hen mod trappen- og der altså ikke er meget plads, og 2½ meter ned til gulvet i stueetagen😦 Yderste plade kunne jeg holde, mens jeg stod oppe på reposen, eller på de øverste trin af trappen, og de næste plader blev holdt fra den anden side, og med lukkede øjne, fordi jeg vidste, at Jens stod ude på en gangbro af tre gulvbrædder hen over hullet til stueetagen. Jeg bliver aldrig god til det med højder ……

Men væggene er sat nu, og vi kunne gå hjem med god samvittighed, indtil det atter bliver weekend. Og nu begynder selv jeg at tro på, at vi nok kan flytte i år🙂

Skriv et svar

