Hakket kylling med mexikansk touch på en p+p dag

I stedet for oksekød hele tiden, kan man variere med hakket kylling, MEN check lige pakken for fedtindhold. Jeg har opdaget at der sælges hakket kylling , hvor der er 8-12% fedt i, og det er altså lige i overkanten. Heldigvis findes det med 4-5 % også stadigvæk, så det køber jeg.

Igår fik vi pandekager med hakket kylling med et mexikansk snit, fordi det skulle gå hurtigt, så jeg bagte 6 lidt tykke pandekager, rørte en tacodressing sammen af skyr og færdigpulver fra Lidl ( tacosmag). Og imens stegte jeg de to pakker kylling sammen med et bundt forårsløg, som jeg havde snittet fint, to fed hvidløg , finthakkede og lidt chilli, og så tilsatte jeg en færdig mexikansk krydderiblanding til kødet. Det simrede sammen, og da det var ristet, tilsatte jeg ½ dl vand og lod det stå og boble 5 minutter – så fordeler smagen sig bedre.
Og så fik vi ellers pandekagerne med dressingen, kyllingen lidt jalapenos ( de tæller som krydderi), revet ost og ketchup til.

Samlet tid på maden- ca 20 minutter, og så havde jeg ½ time til at spise den i, inden jeg skulle til træning🙂

Skriv et svar

