Mit liv som struds

Den sidste uge har været frygtelig. De 15 eksamensspørgsmål lå og lå, og hver gang jeg kiggede på dem, skiftede jeg krop og blev til en struds. For kunne jeg ikke se opgaverne, så var de der nok ikke!!! Og mavepinen over ikke at få dem færdige, blev bare værre og værre…

Havde nået to i julen og fire mere i begyndelsen af januar, – og det var jo seks…. Men seks er langt fra 15! Meget langt, når man er en struds.

Først onsdag aften fik jeg taget mig sammen til at starte, og jeg havde heldigvis været så fornuftig at have en halv hjemmearbejdsdag torsdag og så flexe for resten af dagen. Og jeg knoklede, knoklede, ændrede på allerede skrevne oplæg, lavede eksempler osv, OG klokken halv et i nat fik jeg klippet de sidste figurer ind i et ark, som jeg så gemte.

Og i morges susede jeg lige rundt om Jens’ kontor efter oplæggene, som han havde printet ud, mens jeg afleverede Jeppe. Mødte Emil på vejen og tog ham med til Odense, hyggeligt at abstrahere fra kvalmen, mavepinen og de rystende ben.

For i dag var dagen. Eksamensdagen! Kunne næsten ikke tilslutte min pc til skærmen, da jeg kom ind, trak mit spørgsmål, og “strudsede” lige et øjeblik, da jeg ikke kunne finde bilagene til mit oplæg. De billeder og figurer, som jeg skulle støtte mig til- de var VÆK! Nå nåede heldigvis at trække hovedet op af hullet og tænke” Det var de ALLERSIDSTE figurer du gemte, så de må ligge i seneste”. Og der lå de heldigvis.

Snakkede, snakkede og snakkede, og endte ud med et 10-tal. Er stadig overrasket over karakteren, men glad🙂

Og nu er det at jeg tænker..HVORFOR gør man det HVER gang? Venter til sidst med de nerver det giver, i stedet for at foreberede sig over længere tid?
Kender I det?

Og lige nu LOVER jeg, at mit sidste fag skal gennemarbejdes godt og grundigt🙂

God weekend

5 kommentarer (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Jan 29, 2012 @ 19:39:57

    Ved ikke hvorfor man gør sådan.. Arbejder bedst under pres?
    Men TILLYKKE med 10tallet! Det sørensparkemig flot!!

    Svar

  2. Kirsten
    Feb 01, 2012 @ 10:27:48

    Flot klaret!!
    Jeg lavede din kyllingeret – uden skinke og uden pizzakrydderi. Tilgengæld med rød carrypasta og kokosmælk – du kan tro det er lækkert. Så er det jo lidt mere ovre i det indiske og var vildt populært. Jeg brugte light kokosmælk som er 6% fedt. Man kan jo selv bestemme hvor meget carrypata der skal i og hvor stærkt det skal være.🙂

    Svar

  3. Kirsten
    Feb 01, 2012 @ 10:30:09

    CarrypaSta skulle der stå!

    Svar

Skriv et svar

