Giv mig i dag…

… den daglige mail.

Sådan har det været for mig og Lærke siden hun rejste. På alle hverdage skriver vi en mail til hinanden, om de små ting. Det er lige fra hvad vi skal have til aftensmad til hvad der er købt til huset, planerne for om aftenen for os tre herhjemme og hvad vi har set i tv, der bliver skrevet om. Dette foruden at vi snakker sammen en time hver søndag på Skype😀

Fordi det er SÅ vigtigt at fortælle, hvad der sker i hverdagen, selv de små ting som ny telefon, flytten rundt på hylder osv. for ikke at fremmedgøre den, der er væk fra hjemmet i en længere periode.
Det er nemlig ikke rart at komme hjem og så skulle brge tid på at forholde sig til ændringer, også selvom de er små, samtidigt med at man skal vænne sig til at være hjemme igen.

Og hvorfor tror jeg det?

Jo, jeg er jo gift med en mand, der i tidernes morgen blev uddannet maskinmester, og som derefter tog ud at sejle langfart. Og når han kom hjem fra de fjerne breddegrader, så syntes han at det var rart at kunne genkende sit trygge hjem igen🙂 Dengang foregik kommunikationen dog ikke på mail, men der skrev jeg hver aften en del af et brev, der så blev postet en gang om ugen. Og selvom informationen ikke kom lige så hrtigt frem, så fik han den alligevel. Og når han landede derhjemme, var han ikke overrasket over at stuen havde en ny farve, eller at jeg havde flyttet telefonen.

Så jeg ved, at kommunikation , også omkring de ganske små hverdagsting er godt for livet bagefter🙂

Og jeg nyder den ret faste rutine vi har omkring mailsne. Jeg starter min morgen på arbejdet med at drikke en kop the og så læse og skrive mail til Lærke. Så er jeg ligesom i gang, og har den daglige dosis barn på plads🙂 Hun læser så min mail om morgenen og svarer på den om aftenen inden hun går i seng. Og sådan går det indtil weekenden, hvor vi snakker i stedet for. Gud velsigne Skype, der foruden at give os mulighed for at se hinanden, også giver os mulighed for rundvisninger i husene- som f.eks ” Se jeg har ryddet op på dit værelse og sorteret og lagt dit tøj sammen”, eller “Se julepynten”..osv. Alt sammen noget der giver nærhed….og nok også mindsker savnet.

Hvad gør I andre, når I er adskilte fra familien?

Skriv et svar

