Hellere bræ… sig end at trække sig

Jeg er inde i en rigtig god træningsrytme, hvilket hjælper gevaldigt på humøret, når de små endorfiner suser rundt.
Jeg træner mindst tre gange om ugen, og for det meste bodypump, hvor den nyeste release er mere pulsbetonet, hvilket er godt for kondien. Men jeg kan mærke, at jeg savner konditionstræning, så jeg havde egentligt sat mig for at tage en tur ned i Fitness og tage en times spinning kl. 16…. MEN da klokken var et ringede telefonen, og Jens aftalte, at få besøg.

Nå, men gæsten kom, og de skulle snakke om databaser og hjemmesider, så jeg smuttede i stedet for på genbrugsstationen med julepap og gavepapir – for NU var det på tide at komme af med de sidste påmindelser om julen.

Og da jeg tullede hjem igen fra genbrugsstationen var klokken kvart i fire, og jeg kunne ikke nå den almindelige spinning.

Men hov! Da jeg kom hjem, var gæsten ved at gå, og en tanke slog mig- der er jo hardcore pulsspinning klokken fem. Spurgte Jens om han ville med- han træner lidt maskiner og er så småt begyndt at genoptræne sit knæ- og han ville godt ned og genopræne lidt. Så taskerne blev pakket, og jeg fik fundet spinnigskoene frem fra gæsteværelset, hvor de havde stået siden først i december.

Og så susede vi afsted til træning. Og der var plads på holdet🙂

Glad gik jeg i gang, og efter de første ti minutter, hvor vi varmede op, slog tanken mig…. det var jo et øvet-hold jeg var på, og i efteråret har jeg stort set kun trænet på basishold. Nå, men det kunne jeg vel godt klare, hvis bare jeg bed tænderne sammen.

Efter tyve minutter gav første deltager op og forlod lokalet. Efter en halv time udvandrede der to mere- for det var virkelig hardcoretræning!! Men jeg er heldigvis født med et indbygget stædighedsgen, og kunne ikke drømme om at trække mig, så jeg fortsatte, forhandlede med de tilsyrede ben og mig selv, og kæmpede mig igennem timen med sveden rendene ned i øjnene, at ansigt der var lige så rødt som en postkasse og en puls, der i snit lå på 80% af max for hele timen.

Og bagefter er det bare SÅ lækkert at kunne sige til sig selv. at man gjorde det🙂

…men det tog mig næsten to timer at få varmen væk fra ansigtet igen… Og måske sidder jeg i sadlen igen næste søndag på øvet-holdet🙂

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Jan 16, 2012 @ 09:13:42

    FLOT altså! Det føles så godt når man har trænet!!
    En velvære man beholder længe!

    Fandt de ud af noget?? Får du i øvrigt ikke antibiotika for de der infektionstal??

    Svar

    • helleq
      Jan 16, 2012 @ 09:30:35

      Ja, det er så lækkert, når man først er igennem- OG jeg har slet ikke ondt i hverken ben eller bagdel i dag, så jeg er frisk på endnu en omgang- måske allerede i aften🙂

      Jeg har ikke fået svar endnu på undersøgelserne, og før de er 100% sikre på, hvad det er, kan/vil de ikke behandle mig. Så det er bare at vente, vente og vente….
      Men har undersøgt det med infektionstallene, og grænseværdien er 50. Er tallet mellem 50 og 200, så er der tale om en ” almindelig” infektion, såsom halsbetændelse og lignende. Er tallet over 200, så er der tale om en en betændelsestilstand i systemet- men de vil gerne vide HVOR i systemet den sidder betændelsen.. Jeg håber på svar inden for de næste par uger🙂

      Svar

  2. Kong Mor
    Jan 16, 2012 @ 09:58:13

    Jeg kender godt de der tal.. 8 er en rift i fingeren, 50 kræver medicin – osv.
    Jeg ramte engang 410 og var ved at dø. Sådan rigtigt.
    Så jeg er da helt bange for dine 1200!! Der er jo noget SÅ galt.. Og det er ikke rart at de ikke ved hvad det er. Gys altså..

    Svar

Skriv et svar

