Hurtig nem laks med Knorr på en p+p dag

I dag var vi os gamle hjemme, og så syntes jeg vi skulle have fisk, så jeg lavede en portion tunmousse til forret, og som hovedret fik vi alletiders lækre laks. Og det kan godt være, at Knorr er ildeset blandt kokke, men sommetider er det nu en god sovs, når man bare lige…. Jeg havde købt et par af de nye varianter på tilbud til en tier, og nu var det varianten med hvidvin og citron der kom frem. Den skal bare piskes med vand, så den er ikke specielt fed. Jeg piskede den og smed den et par minutter i mikroovnen, inden jeg hældte den over laksen.

Laks i ovn
4 stykker laks
2 fintsnittede forårsløg
1 brev Knorr sauce med hvidvin og citron
2½ dl vand til sovsen
salt/peber

Kom løgene i bunden af et lille ildfast fad. Læg laksestykkerne på og overhæld dem med saucen, der er kogt sammen. Drys med lidt salt og peber, og bag stykkerne i ovnen i cirka 15 minutter ved 200 grader.
Nemt, hurtigt og yderst velsmagende :p

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kent
    Jan 22, 2012 @ 13:07:55

    Hej Helle,

    Er det ok, at jeg sætter et link til din blog, i sidemenuen under Dukan slankeblogs på dukanslankekur.dk?

    Mvh.

    Kent

    Svar

Skriv et svar

