Tilbage igen på sporet

Vi havde jo aftalt at vi i julen kunne tillade os at spise julemad, drikke et par glas vin og nyde lidt konfekt- og det gjorde vi så. Med den vægtstigning, som det så afstedkom, og de gener det gav.

Jens kunne ikke tåle at spise julemaden, og måtte op om natten og ofre julemaden. Jeg følte mig bare kvapse-klam efter to stykker and, et stykke steg og et stykke medister med hele svineriet til. Og på trods af at vi fik sukkerfri hjemmelavet rødkål og asier, samt sukkerfri kirsebærsovs, så var det jo alligevel meget federe mad end vi plejer, og det kunne ses på vægten i de følgende dage. Første juledag spiste vi resterne, og så vendte vi atter tilbage til de gamle gode vaner.

Og i morges var jeg atter nede på samme vægt som jeg havde juleaftens morgen. Og det var mit mål. At bibeholde vægttabet julen over.

Jeg ved godt, at der ryger lidt på når vi spiser nytårsmaden og drikker champagne, men bare vi er på rette spor, så går det nok!!

Og nu, hvor jeg er tolv kilo lettere, end jeg var den 31. oktober, er det en dejlig fornemmelse, at kunne starte året med en fin nedadgående vægtkurve.

Og til maj, hvor vi skal til USA og hente Lærke, håber jeg, at det er en noget slankere model, der henter sin datter🙂

For vi er på rette spor med denne kur🙂

Skriv et svar

