Gulve op, lofter ned…

.. er vel også en form for fornuftig beskæftigelse på en anden juledag?
Det var i hvert fald hvad jeg brugte nogle timer på i dag , mens Jens lavede hullet til den nye loftstrappe. Og det giver varmen, når man skal pille først et gammelt linoleumsgulv af og derefter fjerne de masonitplader, der er sømmet godt og grundigt fast under linoleummet. Og til sidst er der så et meget stort antal små søm, der skal trækkes op. Men op kom det, og alle søm er vist fjernet.
Derefter i gang med at fjerne de gamle gipsloftsplader, så vi kan få ludbehandlet træ op i stedet for.

Og jeg nåede det hele, og fik varmen, så mon ikke det halve kilo, der er røget på i de sidste tre dage er på vej væk igen?

I morgen henter Jens en masse lægter, og så fortsætter vi med at sætte vægge, lægte op til nye lofter og at få loftstrappen helt klar.

Desværre er Jens nødt til at arbejde her i julen, men han satser på at tage tidligt fri, så vi også kan nå lidt hus inden han skal opereres, og vi må henstille husarbejdet i mindst en måneds tid.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Dec 27, 2011 @ 11:34:38

    Har lige læst dit indlæg om hvordan du opleved din far før julen.
    Du er ikke ansvarlig for hans opførsel. Han kæreste må jo tage konfrontationene med ham omkring hendes børn og deres jul – det er ikke dig! Det er vigtigt at du opfører dig sådan at du kan holde ud at se dig selv i spejlet og vide at du har gjort det gode du kunne. Hvis det indbærer at invitere dem hjem til dig juleaften så gør det, men du må sætte grænserne i dit hjem. Én person skal ikke have lov at ødelægge andres aften. Hans kæreste vælger aktivt at være sammen med ham, du er nu voksen med dit eget liv og du har lov at sætte dine grænser over for dine forældre!! Vær ikke urolig for om du skulle have arvet visse gener, den opførsel er vist tillært og ikke arvelig……
    Det er synd at du skulle have den oplevelse, men jeg tror at du har gjort rigtigt ved at forstælle dine børn sandheden. Det er bedre at de kender den nu end på et tidspunkt hvor det vil gøre meget mere ondt.

    Svar

    • helleq
      Dec 30, 2011 @ 11:03:02

      Kirsten du har ret i, at hun selv har valgt. Men det gør mig alligevel ondt at hun finder sig i det.
      Og jeg tænker at jeg ikke er den eneste der lader sig patronisere, selvom jeg er voksen. Fordi man bare er vant til at blive behandlet mindre respektfuldt? Fordi man altid er barn i deres øjne?! Jeg ved det ikke, men jeg tror at vi er mange der ligger under for urimelige forældre- og fordi vi elsker dem og håber på deres accept og kærlighed, så finder vi os i at de gentagne gange sårer os.
      Patetisk, men desværre sandt.
      Til gengæld har jeg aktivt lovet mig selv, at jeg altid skal behandle mine børn ordentligt, værdigt og ligeligt. For det fortjener alle🙂

      Svar

Skriv et svar

