Juletræet er pyntet..

..det gjorde drengene i søndags, da Emil var hjemme. For “reglen” er, at det gør børnene i fællesskab. Og de hyggede sig med at pynte det. Og alle de faste ting kom med på træet. Den krøllede musetrappe, englen som jeg lavede i børnehaven, ungernes hjerter og det julepuynt vi har arvet fra vores bedsteforældre – skrøbeligt, men med en masse historie. Så det blev som sædvanligt et lidt rodet, men enormt hyggeligt udseende træ.
Jeppe synes, at vi har for mange røde kugler, så jeg bør nok finde nogle flere i andre farver. Men omvendt, så er det sådan at VORES træ ser ud, rodet og mest rødt🙂

Og næste år kan der måske ikke være det samme antal pynt på træet, da vi måske er flyttet til den tid, og derfor IKKE kan have et træ på over tre meter i stuen, som nu. Jeg havde ellers sendt Jens og Jeppe afsted med beskeden om, at vi altså ikke behøvedes at have kommunens højeste træ………….. Men da de kom derhen, havde de allerede fældet “vores træ”, som jo plejer at være et træ på omkring de tre meter i højden. Og så havde de jo taget “vores træ” med hjem. Så vi har ingen jordisk chance for at nå omkring det, da vi kun er fire i år. Men stort og fint er det.

Gaverne er delvist færdige. Jeg ved stort set hvad jeg mangler at købe, og mangler nu kum tiden til at gøre det i🙂 Håber at jeg i dag kan nå forbi det ene sted og klare to gaver, der skal købes her i Odense. Jeg tror at jeg tager lidt tidligere fri i dag end jeg plejer og får dem på plads, for så er presset lettet lidt🙂 Og kan jeg så nå de sidste i mrogen, hvor jeg tager hjem og arbejder over middag, så vil det være rigtig fint:)

Maden er slet ikke klaret endnu, men jeg har da bestilt to friske ænder, så jeg ikke behøves at stå og skulle tø dem op i år. Henter dem friske den 23.12, og så er de klar til næste dag. Og flæskestegen og medisteren ( som man altså SKAL have) venter jeg også en dag eller to med, så jeg slipper for at fryse og tø op igen. Gele er lavet( har i år både kvædegele og paradisæblegele) og rødkålen skal først koges lillejuleaften, samtidigt med at grøden koges.

Småkager og konfekt er ikke i tankerne i år. Jeg spiser jo hverken mel eller sukker – eller smør, så det kan ende med, at jeg bare bager en enkelt slags – til gæstebrug. Og nøjes med en lille bitte rlle marcipan til konfekt. Der er jo ingen grund til at købe ½ kilo, når vi alligevel ikke bør spise det🙂

Torsdag er der julefrokost-frokost på arbejdet, når klokken er 13, og når vi er færdige med den, vil jeg pakke sammen og først møde igen den 2. januar.
Det ser jeg MEGET frem til🙂

Tænk sig, at holde juleferie med fri alle dagene mellem jul og nytår- det er første gang i mange år at det sker.

Jeg er sikker på at julen 2011 bliver en god jul, på trods af at Lærke ikke er der🙂

Skriv et svar

