Så nisses der omsider

Vi har ikke været så hurtige i år til at få julepyntet, men i dag kommer der nisser op, og hvor er det egentligt hyggeligt.
Vores ene væg i spisestuen fyldes med nissesprællemænd, og før man har testet dem alle bliver det ikke rigtig jul her i huset.

Krybben med alle figurerne er sat op, men Jesusbarnet mangler, han kommer først på plads deb 24. december. Englene myldrer op alle vegne, og selv på badeværelset er der julet. I stedet for en orkide er der en lille thuja i potte, og den er pyntet med små hæklede hjerter. Der er en guirlande omkring spejlet og der er kravlenisser på spil🙂

Og i den næste lille måned vil vores hus være hyggerodet med masser af pynt, og først, når vi rydder op efter nytårsaften pakker vi kasserne ned igen.

Adventskransen blev ikke nået i år, men jeg overvejer om jeg skal bruge en af de to kranse jeg har i jern? Og hov, jeg skal da også have min mangearmede lysestage frem, den med form som et juletræ. Og de to meget gamle og meget værdifulde udstandsede julemænd som jeg har. Den ene er fra min farfar var barn, dvs. omkring 1. verdenskrig, og den anden er fra 30-erne. Jeg er enormt glad for at jeg har arvet dem, for de betyder en masse for mig.

God jul🙂

1 kommentar (+add yours?)

  1. ildkatten
    Dec 12, 2011 @ 21:40:28

    Det lyder hyggeligt.

    Her er der ikke pyntet så meget, som jeg gerne ville – det har sine naturlige begrænsninger med Felix og Quintus i huset….men de vokser vel fra det😀

    Svar

Skriv et svar

