Gastroskopi om under to timer :(

Om under to timer ligger jeg på sygehuset og får foretaget en gastroskopi ned gennem halsen.

Jeg er i gang med et længere udredningsforsøg, hvor de vil finde ud af om det er allergi eller Morbus Crohn ( eller noget bakterielt) jeg har. Og selvom min kostændring har bedret gevaldigt på tingenes tilstand, skal jeg alligevel igennem undersøgelsen, så der kommer et navn på.

Første del, en generel undersøgelse og samtale omkring de blodprøver, der var taget, viste at der er en infektion, men ikke hvilken. Men jeg havde nogle forhøjede infektionstal, så et eller andet galt er der.

I dag vil de så kigge ned gennem halsen og tage celleprøver af tyndtarmen, og om to uger (GYS) skal de den anden vej fra- hvilket er en større omgang med flere dages faste forud for. I dag skulle jeg “bare” totalfaste fra midnat ( også uden at få vand), så det er lidt lettere, da jeg jo ved, at jeg må spise og drikke en time efter at jeg kommer op fra undersøgelsen.
Man bliver delvist bedøvet ( let narkose) og må derfor ikke køre bil i et døgn efter, så jeg har vredet armen rundt på Jeppe, der alligevel kun skulle have to lektioner i gymnasiet i dag ( og lige mens jeg skulle bruge ham), og tvunget ham til at køre mig på sygehuset og hjem igen.

Så lige nu ligger han og sover længe, hvilket måske er meget smart, eftersom der er gymnasiefest i aften, og jeg sidder og bør arbejde lidt. Men vores internet er on-off og derfor er det så besværligt at logge på sit arbejde, for at blive smidt af fem minutter senere. Så meget arbejde er det ikke blevet til. Jo mails læst fra webmail, det kan jeg da.

Og i eftermiddag tager jeg en slapper, og får ryddet op og julepyntet. SÅ bliver det jul i det lille hjem🙂

Skriv et svar

