Julen blev sunget ind, og lidt om savn

Tirsdag aften var vi i Sct Jørgens kirke og høre en af musikklasserne og Svendborg Gymnasiums kor synge julen ind.
Den lille kirke var proppet til randen og der var ikek siddepladser til alle. Jeg tror, at der var flere tilstede end der er på en juleaften.

Men oplevelsen var fantastisk, og både musikklassen og koret sang, så man kom helt i julestemning. Og der blev sunget ( og spillet) lige fra Bach over Miles Davis til Coldplays Viva la vida, samt naturligvis også et par gode danske julesange. Der blev sluttet af med “Et barn er født i Bethlehem”, hvor alle – både kor og gæster sang med, gæsterne sang den almindelige stemme og koret tilføjede tre andre stemmer. Det lød supergodt.

Jeg håber, at Lærke tager over næste år og er med i koret, når hun starter i gymnasiet, for julekoncerten vil jeg nødigt gå glip af🙂

Vi havde storebror med, så det var en hel lille familiebegivenhed, ja altså bortset fra at vi savnede Lærke. Men NÆSTE år, så er hun hjemme igen. Jeg kan mærke, at i disse dage, så savner jeg hende mere end før. Måske fordi hun er den af børnene, der hgerne vil have julestadset op- og jo før jo bedre. Og havde hun været hjemme, var der nok pyntet op nu… Men det er der ikke! Jo en nisse som jeg købte hos Aspegren står i spisestuen, og der er en engel i køkkenet,som jeg også faldt over, men advendtskransen havde jeg glemt at købe/lave, og julekasserne og juleservicet står stadigt godt gemt under vores seng. Og Jeppe er sådan set ligeglad med al juleriet. Og fik han ingen pakker fra nissen, ville han være ligeglad – siger han i hvert fald. Hvordimod både Lærke og Emil ELSKER at få pakker i hele december. Og da de jo ikke er tilstede i huset, så ser vi ikke glæden over pakker særligt tydeligt.
Og i går fik vi slet ikke risengrød som vi plejer at få den sidste dag i november- det var altså lidt sært Til gengæld fik vi så en lækker oksefilet med sellerifritter, grønne bønner og ristede champignons og fedtfri bearnaise. Og det kan jo kompensere for meget🙂

Men jeg når vel nok atfå pyntet op- der er jo længe til jul…….

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Dec 01, 2011 @ 15:00:31

    ??? Og jeg som troede du boede på Djævleøen..
    Kom ikke og sig at vi er næsten naboer??

    Svar

    • helleq
      Dec 02, 2011 @ 09:32:52

      Hvis din danske residens ligger i nærheden af Svendborg, så er vi…
      Og moi? fra øst? Aldrig!! Det er rigeligt, at jeg har giftet mig med en Kjøwenhavner😉

      Svar

  2. Kirsten
    Dec 02, 2011 @ 09:16:59

    Du kan vel godt gå til julekoncert selv om du ikke har barn i koret?
    Og jeg kan godt forestille mig at det bliver en lidt anderledes jul uden Lærke, sikkert ikke så let🙂

    Svar

    • helleq
      Dec 02, 2011 @ 09:35:33

      Så skal man vide, hvornår den er, eller holde øje med gymnasiets hjemmeside, hvilket man selvfølgeligt også kan.
      Og selve juleaften, både hos hende og hos os, er aftalen, at vi allierer os med en computer og skype, så hun kan se, når vi får hendes pakker, og omvendt. Det er ikke helt at være sammen, men næsten- og jeg ved at det er meget værre for hende at undvære os, end omvendt, vi andre har jo hinanden, mens hun er alene derovre(rent familie-biologisk).

      Svar

Skriv et svar

