Status efter fire uger med Dukan

Det går støt og roligt fremad. Og vægten falder stadigt i et passende tempo. Men jeg er også meget , meget målrettet og træner med højere intensitet end jeg gjorde før.
4-5 gange om ugen står jeg nede i fitness.dk og træner enten bodypump eller cykling. Og hvis jeg overhovedet orker det efter pump, så crosstræner jeg også for at give konditallet en ekstra skalle.

Og det virker!! På de sidste fire uger har jeg tabt mig 5,9 kilo, hvilket efterhånden godt kan ses lidt. En kollega bemærkede at mine bukser sad løst på bagdelen den anden dag, og jeg fik en kompliment af de sjældne fra min søn igår. Han ville bare lige sige, at han syntes jeg så supergodt ud- om jeg havde fået ordnet hår eller noget??.. Det var stort , for håret var ikke ordnet 🙂

Vi er stadigt i gang alle tre med kur, og selvom Jeppe ikke har afgivet besøget i fredagsbaren på gymnasiet, har han alligevel formået at tabe omkring 7 kilo!! Men han er også begyndt at styrketræne samtidigt med, at han på trods af fredagsbaren begrænser sine byture til et minimum, og nøjes med at drikke maks tre øl. Og så går han meget, det giver også noget at han dagligt trasker Svendborg igennem, når han har fri.

Jens har ikke tabt sig så meget som os andre. Efter hans tur til Bahamas havde han jo taget det hele på igen plus et kilo, så han halser efter os andre med et vægttab på “kun” 4,5 kilo- og det var så efter messen i nogel dage, der atter satte ham lidt i stå.

Jeg var til julefrokost i lørdags, men det klarede jeg nogenlunde- for der var æg, rejer, hamburgergryg, laks og tomater, som jeg så spiste – og så gjorde jeg noget forbudt- jeg tog den mindste panerede fiskefilet jeg kunne finde OG en spiseskefuld risalamande med lidt kirsebærsovs. Og to timer senere fik jeg ondt i maven…. Typisk!! Så det koster at træde ved siden af.
Men da jeg ikke havde spist det store, og havde sørget for at træne samme dag, så formåede jeg alligevel at holde vægten. Så det er muligt at gå til julefrokost og stadigt tabe sig.

Vi har diskuteret om det var den rette vej for os, eller om vi skulle se mere på det glykæmiske index, men eftersom det faktisk næsten er det samme som Dukan prædiker, så fortsætter vi Dukan-wise.

Og motivationen er stadigt i top og jeg har nu 2 sukkererstatninger stående derhjemme, som skal testes, for at se om de kan bruges til jul, når vi træder udenfor og skal have brunede kartofler.

Opskrifter eksperimenteres der stadigt med, og det at have de ekstra fødevarer på listen gør, at jeg kan variere en masse. Og det er positivt 🙂

Taber I jer derude?

Skriv et svar

