Thanksgiving i Usa og lidt i DK

Det er thanksgivingday i dag, og alle børn og voksne i USA har fri i dag. En fin og meget mindre kommerciel dag, end julen, da den mere handler om mennesker end gaver.
Og i USA står den på kalkun med det hele til i aften.
Da vi jo har et barn i USA, må vi også nødvendigvis fejre thanksgiving, men bare i mindre stil og på Dukanmåden.
Så vi købte en kalkun (3,4 kilo) i forgårs, og den har hængt på “optøningssømmet” ude bag vores hus og tøet ganske langsomt op til jeg kom hjem for en lille time siden. Lige nu ligger dne i en balje i en let saltvandsblanding og hygger sig, til den skal stoppes med grønt, pakkes ind i et lag kalkunbacon og derefter ind i ovnen og langtidsstege. Tilbehøret bliver et eksperiment- en mos/pure af majroe og jordskok. Vi spiser meget sent i aften, efter træning, derfor er den ikke i ovnen endnu. Jeg skal nok fortælle hvordan det hele blev i morgen.

Og vægttabet – jamen det går stadig den rette vej🙂
Og jeg synes jeg kan mærke, at mine cowboybukser sidder meget løst bagpå nu.

Skriv et svar

