Dukan p+p Laks med flødeostecreme med peberrod

I lørdags havde vi proteindag, og da vi bare var os to gamle, skulle den stå på fisk, som sønnen ikke elsker.

Til forret havde jeg lavet en portion tunmousse ( den før-omtalte) med en gang dressing til. Lavede en dressing a la thousind islands med lidt revet løg, revet syltet agurk, tomatpure, dild, salt og peber.

Og til hovedret var jeg inspireret af vores køkkenpiger på arbejdet, der laver en laks i en flødesovs med spinat og peberrod. Den smager helt fantastisk og er gevaldigt usund 🙂 Og jeg havde jo proteindag… Så jeg lavede i stedet

Laks med flødeostepeberrod – til 2 personer

4 stykker laks
½ bakke flødeost 0,2% fra Lidl
1 spsk frisk revet peberrod
salt, peber, citron

Rør osten med peberrod, salt og peber og citronsaft efter smag og fordel den på laksestykkerne. Bag dem i ovnen ved 175 grader i ca 20 min. Nyd dem som de er – og de forsvinder hurtigt, da smagen er helt fantastisk 🙂

Skriv et svar

