Fredagsstatus

Denne uge er gået alt for hurtigt på jobbet. Vi har en deadline i dag på vores nye programversion, så alle arbejder på højtryk. Og de andre faste opgaver skal jo også laves, så jeg har haft travlt i denne uge.

Ydermere havde jeg fremlæggelse i tirsdags, hvilket – som det plejer- gav alt for lidt søvn natten mellem mandag og tirsdag. Hvorfor gør man det HVER gang? Udsætter arbejdet til sidste øjeblik, velvidende at det nok tager et par timer mere end man tror, og at man så må tage af nattesøvnen.
Jeg er sindssygt god til overspringshandlinger, og havde ellers planlagt at jeg skulle starte med foreberedelserne så snart vi havde spist aftensmad mandag. Men, men, men, så kom der jo Twilight i fjernsynet, og da jeg aldrig har set den (på trods af at Lærke vist har den på dvd), jamen så MÅTTE jeg jo liige…. Og når man først starter sent om aftenen på noget som tager nogle timer, jamen så bliver det jo nat inden man er klar. Og da jeg ydermere ikke bare én, men hele tre gange formåede at smide min powerpoint væk, tog det lidt længere tid end forventet. Hmmm, og jeg er IT-uddannet!!!
Det skal til min undskyldning siges, at det var første gang jeg brugte 2010-versionen. Men at man ikke checker genveje, det er fail Helle!!! Note to myself: Kontroller altid genveje og autogem-interval.

Tirsdag nåede jeg intet, men onsdag var jeg nissens lille hjælper om aftenen. Jens havde så meget arbejde, at han var nødt til at arbejde hjemme, så jeg fik sorterer og fordelt pakkerne til Rosemary, Lærkes udvekslingsmor, og fik dem pakket ind. Jeg mangler lige en ekstra til juleaften, og den skal findes i dag, for i morgen ryger pakkerne afsted. Og da jeg sad med Lærkes pakker blev Jens færdig med sit, så det gik stærkt at få dem pakket ind, da vi var to til jobbet. I år var det dog uden gløgg og småkager imens, som ellers plejer at være tradition.

I går var det træningsdag, så jeg nåede lige at komme hjem og røre et brød sammen, smide det i ovnen, tænde op for brændeovnen, så der var hyggevarmt til senere , når jeg kom hjem, fordret kattene, kontrollere at vi havde alt i huset til æggekage og at få pakket sportstasken og læst mails- og så var der gået en halv time og jeg skulle afsted igen. Slukkede for brødet på vej ud af døren og tog så ned og trænede en times bodypump efterfulgt at tyve minutter på løbebåndet. Jeg følte mig virkeligt som en helt bagefter. Hvor har man det bare godt, når man får trænet🙂 Og jeg synes, at jeg kan mærke, at vægten er for nedadgående. Det føles lidt lettere at lave nogle af øvelserne. Om det er rent psykisk ved jeg ikke, men bare det føles sådan, så er det jo også lige meget.

I aften er det hyggeaften. Vi skal bare slappe af og hygge, og så skal vi ellers ned i huset i morgen, EFTER at vi har trænet bodypump, og så skal den have en skalle. Og søndag tager vi også ned og arbejder, dog afbrudt af en times spinning. Man er vel aktiv?
Jens skal isolere den sidste lille skråvæg på førstesalen, og jeg skal fortsætte med at spartle de skråvægge, der allerede er færdige – et rigtigt tøsejob😉 Som jeg faktisk hygger mig med.

Og så skal vi forresten da også have kontrolleret vores nye internet!!!!
Jeg har i over et år haft en dongle til mobilt internet, og gladeligt givet 159,- for den pr måned – for 1 Mbit. Den har vi så brugt nede i huset… Men så kom der brev fra den lokale elforsyning om, at de ville nedtage vores fiber da den ikke blev benyttet. Og da jeg gik ind på hjemmesiden, så jeg at man kunne fo 15/15 Mbit for 99 ,- kroner om måneden. Dvs femten gange hurtigere forbindelse OG en besparelse på 60 kroner om måneden. Så nu har vi fiber i huset🙂 Og faktisk så hurtig fiber at man kan streame tv via sin pc. Så det ser vi frem til.

Allersidst- ja så glæder jeg mig til at stå op på vægten på søndag og se, hvad status er for vægttab, efter tredje uge.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Nov 21, 2011 @ 11:02:34

    Uha, man bliver helt forpustet!
    Godt du har haft weekend til at hvile ud.
    Håber at vægttabet er til at føle🙂

    Svar

    • helleq
      Nov 21, 2011 @ 17:28:00

      Hvile i weekenden? Næh, der slæbte jeg poser med bygningsaffald og var fire gange på gensbugsstationen med affald. Og så trænede jeg pump lørdag, efterfulgt af en halv times crosstræning og søndag cyklede jeg en time mellem husbyggeriet🙂

      Men vi hyggede om aftenen begge dage ( efter klokken ni) – Og jeg har smidt 4,7 kilo, så det er ikke værst🙂

      Svar

Skriv et svar

