Mål? Kilo?

Jeg har tænkt en del over min kur. Er mit mål at komme ned på 71,5 kilo, som den søde doktor Dukan synes jeg skal? Eller skal jeg længere ned? Jeg har jo- også efter at jeg har fået børnene – i nogle år formået at holde en vægt på mellem 63 og 66 kilo. Så jeg burde kunne… Men vil jeg?

Jeg ved det egentligt ikke endnu. Lige nu er målet at gå ned i vægt. Ganske simpelt! XXL og str ca. 48 er ikke særligt morsomt, og tit stopper de almindelige tøjstørrelser ved en størrelse 46, og det er træls at se en bluse man synes godt om, og så være for stor til den.

Så mit første delmål er egentligt bare at kunne passe stangtøj igen, uden at skulle være “heldig” med at det passer til min form.

Så er der den om kondien. Lige nu træner jeg ( eller burde jeg træne) tre gange om ugen, når det er godt. Tirsdag, torsdag og lørdag, og altid bodypump. Jeg vil fremover også se, om jeg kan få flettet lidt mere spinning ind på regelmæssig basis, for det giver altså en bedre kondi. Og de skal helst ske uden at det er på bekostning af min pump. Dvs. enten søndag/mandag, eller efter træningen.
Andet delmål er altså 3 gange pump og en gang spinning om ugen. Og hvis der er overskud til det, så et kvarters crosstræning efter pump – det giver den sidste svedetur🙂

Dvs. – jeg skal- inden nytåret 2012:
1. Være i str 46 eller mindre
2. Have trænet fire gange om ugen

Det er da let nok, ikke? Jeg har jo været i stand til at træne regelmæssigt:

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Nov 11, 2011 @ 11:53:45

    Så, nu må du ikke være så negativ over for dig selv og kalde dig for en hval. Du ved nok at det vi tænker, tiltrækker vi…😉
    Det vil være godt og meget effektivt for dig at variere forskellige træninger – så giver det bedre resultat. Jeg har efterhånden fået 4 træninger ind om ugen, den første tid virker det uoverskueligt men så får man lagt sine planer derefter. Nu er du måske nok afhængig af tider til de forskellige timer, men jeg har god erfaring med at træne selv senere på aftenen. Du kan også lave noget gang på løbebåndet efter noget af det andet du laver, sæt lidt stigning på og det giver også utrolig godt.
    Fortsat held og lykke, du gør det godt!

    Svar

    • helleq
      Nov 14, 2011 @ 08:52:31

      Hej Kirsten

      Tænker omgående på sild i stedet for, så😉
      Jeg har også planlagt at crosstræne efter bodypump for at få pulsen helt op, hvor det gør ondt – på den måde forbedrer jeg både konditionen og forbrændingen, for der er ingen tvivl om, at pump giver god langtidsforbrænding. Den gavner bare ikke konditallet. Og så er aftalen blevet, at hvis vi ikke når spinning søndag, så SKAL vi i fitness om mandagen- uanset hvor hårdt det er på en ugestart.
      Og tak for dine ord- jeg tror på at denne gang er sidste gang på kur!!

      Svar

Skriv et svar

