Dukan diæt- attackfasen slut

Nu skal det jo ikke alene handle om diæt, for der er da (vist?) andre ting i livet end kost, vægt og mad.

Men vi tog lørdagen med, som ren attackdag, og søndag morgen, efter en uge med Dukan, havde jeg tabt 2,5 kilo. Jeppe havde smidt 2,8 kilo, og Jens ved vi ikke med- han er på Bahamas, og lidt udenfor rækkevidde, både diætmæssigt og rent fysisk😉

Og i går smovsede vi så grøntsager. Dvs jeg tog en flok små dadelsherrytomater til den sidste tunmousse, og lavede en dressing a la thousand island med lidt tomatpure, hakket agurkesalat ( hjemmelavet sukkerfri) og lidt løg, dild, salt/peber og citron og skyr.

Om aftenen fik den den store skrue med en engelsk bøf med broccolisalat( uden pinje og rosiner, og med stegt skinke), ristede champignons og en blanding af løg og rød peber, der først var stegt og derefter dampet i lidt vand. Uhm, det var godt🙂

I dag er vi så tilbage på proteinerne, og jeg vil lave forårsruller efter Dukanmetoden.
Pandekagerne er dem med maizenamel i, og i dem vil jeg fylde hakket oksekød ( 4%), stegt med lidt løg, chilli og karry. og derefter stege dem lidt mere med fyldet i. Og da man jo gerne må bruge både soya, lidt sukkerfri tomatketchup og chilli, kan vi også kruydre dem næsten som vi plejer (Jeg må opfinde en sur-sød-sukkerfri sovs inden længe)….

Og jeg kan mærke at energien er retr. Jeg følte mig træt de første dage, men var f.eks til en times spinning i går uden problemer, svedte en masse, men knoklede også på.

Så der er kun én vej- og det er fremad🙂

Skriv et svar

