Dukan diæt dag 6, tunmousse

Jeg vidste det!! Da jeg stod op på vægten i dag, viste den 2,3 kilo mindre end i søndags, så jeg er ikke ked af det. Når jeg de 2,5 kilo i morgen, så vil det være fantastisk, og mit første delmål vil være nået.

Og vi fortsætter denne dag med ren protein, har vi aftalt, Jeppe og mig. Jens kommer nok ikke til helt at kunne holde kuren rent, da han lige nu er på vej til Bahamas, hvor han skal til nogle møder – OG dermed også nogle forretningsfrokoster. Og der er man jo næsten nødt til at spise, det de serverer. Men når han kommer hjem igen, så tager han bare nogle rene proteindage igen.

Så i aften skal Jvi to stakkels hjemmeblevne have lidt blandet mad. En suppe kogt på kylling med chili, ingefær, forårsløg og citrongræs, nogle minutbøffer og så har jeg levet en tunmousse- på Dukanvis

Tunmousse a la Dukan
1 dåse tun i vand
2½ dl fromage frais
½ lille løg ( ca 1 spsk)
½ spsk tørret dild
salt, peber efter smag
saften fra ½ citron
4 blade husblas

opblød husblas og giv den 10 sek i mikroovnen, så er den smeltet, og bland citronsaften i. Blend tun, løg og fromage frais sammen til en jævn masse, tilsæt salt, peber og dild og blend igen, hæld husblas i mens der blendes og hæld moussen i en skål af plastic.
Lad den stivne i to-tre timer og vend den ud. Den kan serveres pyntet med lidt frisk dild, kaviar eller rejer.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Nov 05, 2011 @ 23:08:39

    NU har jeg simpelthen købt en Dukan bog – og flere færdigretter til 1 person (Dukan) og hans klatkager.
    Kød og æg i lange baner og skal til at have 3 dage på angrebskuren fra på mandag.. Der står i hans bog hvis man skal tabe mellem 5-10 kg så skal man kun have 3 dage.
    Det er alt for hårdt at være på kur med 5 andre som ikke er det!

    Men jeg er glad for hans bog – og især dine iagttagelser – for jeg kunne ikke helt lige sætte mig ind i det hele.

    Derudover startede jeg nede i træningscentret idag.. Så nu sker der nok også noget her!

    Flot vægttab altså!!

    Svar

    • helleq
      Nov 05, 2011 @ 23:58:53

      Man kan også beregne hvor mange dage man skal være i fase 1 på inde på Dukans hjemmeside. Man bliver stillet en masse spørgsmål om alder, vægtting, knoglebygning, antal fødsler osv. Alle elementer der påvirker ens kropsvægt.
      Jeg havde egentligt sat et lavere mål end det, der blev foreslået som min idealvægt, og Dukan er nok mere realistisk end mig😉

      Jeg kan godt følge dig i, at det må være svært, når man er alene om det. Jeg er også meget taknemmelig for at vi alle tre er enige om det her i huset. Og på en måde er det nemt at være på lige den kur, for medmindre du blander den mad du laver, så spiser du bare kødet-fisken-kyllingen og lader de andre om kartoflerne og risene🙂 Du behøves altså ikke at lave specialmad til dig selv. Jo, bag knækbrød til dig selv i stedet for ordinært brød, men ellers er det jo de andres mad- minus det grønne i starten.

      Og f.eks den tunmousse jeg har skrevet om i dag, den smager ikke slankeagtigt og kan let bruges som enten forret eller frokostret for alle. De andre kan så bare spise aeoli eller dressing til og brød, og du må nøjes….

      Og nu også med fitness? Whauu, så er du nede i vægt på nul komma fem🙂
      Jeg har besluttet at følges med “drengene her i huset” og lade dem bestemme, hvornår vi går i hvilke faser- så er det nemmest for os, og om jeg taber det ene eller andet er lidt ligemeget lige nu, bare jeg taber mig🙂

      Svar

Skriv et svar

