Dukan dag fem med æggekage, næsten som vi plejer

Igår startede vi på femtedagen af kuren. Drengene holder deres vægttab, og det gør jeg også. Vi har alle tabt os 100 gram, men jeg er sikker på at i morgen, SÅ!…

Jeg følger lidt den samme kost hver morgen. 1 dl skyr og 1 dl youghurt med vanille. Og da jeg generelt synes at youghurten er for sød, så passer det mig fint. Og da skyr er et genialt produkt med kun 65 kcal pr 100 g – OG et proteinindhold på 12 ( youghurten har bare 4), er det samtidigt ret mættende.

Frokosten består af det kød, fisk, æg, som der n er til rådighed den dag i kantinen. Men der er altid filet,salt kød, roastbeaf og æg, så det danner basen sammen med min egenmedbragte hytteost, som jeg tager ca. 2 spiseskefulde af. Og så tager jeg hvad der ellers kan være af spændende kød eller fisk. Igår var der f.eks både røde og sorte kaviar, som kom på ægget, og i forgårs var det rejer.
Husker jeg knækbrødet, så spiser jeg også en enkelt skive dér.

I går glemte jeg det , og tog i stedet en skive da jeg kom hjem, hvilket nok var ret fornftigt disponeret, da jeg efterfølgende tog til bodypump, og ikke var ved at gå til af sult nede i fitness.

Vi var først hjemme klokken ti, og jeg gik omgående i gang med aftensmaden. Æggekage- næsten helt klassisk. Til os tre bruugte jeg:

9 æg
3 bøtter æggehvide
1 dl vand
2 tsk maizena ( røres i vandet)
3 spsk purløg
salt og peber ( og så havde jeg en lille rest meget finhakket chilli, der røg i, bare fordi…)

1 pakke parmaskinke
2 pakker kalkunbacon

Tændte ovnen på 200 grader og varmluft, og lagde kalkunbacon og skinke på bagepapir.Det kunne lige være på en plade. Skinken bliver helt knitrende sprød efter en tur i ovnen, mens kalkunbaconen ( som jeg ikke er den store fan af) bliver lidt mere sej. Satte pladen ind på næstnederste rille i ovnen, og piskede så alle ingredienserne sammen til æggekagen. Hældte massen i bradepanden ( på bagepapir), og satte den øverst i ovnen. Efter ca. ti minutter er det hele klar- mærk om æggekagen er stivnet og begynder at få lidt farve, så er den klar. Den er rimeligt flad, og vil man have en høj æggekage, så skal der bruges en halv bradepande og lidt længere tid i ovnen.

Vi spiste vores æggekage med dukanbrød ( det kan liiidt ligne rugbrød), dijonsennep og lidt sukkerfri ketchup, og da jeg altid plejer at lave æggekagen i ovnen, så var det ikke den store smagsforskel i forhold til den klassiske æggekage. Og jeg savnede faktisk ikke tomat- og agurkeskiverne.

Og det at få en æggekage brød fornemmelsen af kun at få kød. Og så kan man tage en dag eller to mere med bare proteiner🙂

Så jeg overvejer om jeg skal fortsætte attackfasen en dag mere? Eller to? Jeg ved det ikke helt endnu🙂

Skriv et svar

