Det er altså lidt snyd! Dukan dag fire

Ja, vi fortsætter, og var på vægten i morges. Jens har rykket vildt, og det samme med Jeppe. De har smidt henholdsvis 2,4 og 2,1 kilo, mens jeg desværre kun har tabt 100 gram den sidste dag, så jeg nu er oppe på 1,3 kilo. Hvilket vel er ganske udemærket alligevel. Men jeg synes det er lidt snyd at jeg halter så meget bagud i forhold til dem af hankøn.
De havde begge trænet hårdt i går, så det udjævner sig nok lidt i morgen. Og jeg havde ondt i maven og skippede træning til fordel for sofaen, hvilket jo heller ikke hjælper på vægttab.

Pokkers- jeg havde håbet på, at en af sideeffekterne ved kuren var hård mave. Et lidt underligt ønske, måske, men for mig ville det være en god ting…. Jeg har i de sidste to år døjet med maveproblemer, og stoppende midler er efterhånden blevet min ven og faste følgesvend. Men sådan skulle det åbenbarrt ikke være – øv.

Nå, men vil ikek være negativ, men bare se fremad og håbe på gode resultater.

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Nov 03, 2011 @ 13:00:38

    Det gælder vist bare om at holde ud og være stærk – også i de perioder hvor det ikke går så hurtigt. Det skal nok komme af til sidst!!

    Svar

  2. Tina Tut
    Nov 03, 2011 @ 22:53:42

    Hej Helle
    Jeg har haft min første DukanDag idag og den er gået godt. Lige nu er jeg ved at bage knækbrødet og kunne fint smørre det ud på bagepapiret, dyppede bare dejskraberen i lidt vand, så gik det fint.

    Jeg har også bagt de der chokolademuffins fra samme side – og de er godt nok en blandet blandet oplevelse. Havde nu heller ikke ventet mig en brownienydelse men de er en bestant fornøjelse.

    Jeg puttede endda et ekstra æg i, da det simpelthen var så tør en omgang at jeg ikke mente det kunne bages.

    Jeg er et madører men tror på at jeg nok skal klarer mig igennem den kommende tid.

    Hvad har I fået til aftensmad?

    Jeg svitsede en lille spsk fint hakket løg med noget karry, 2 fed hvidløg og en 1/2 tsk fuld olie. Kom lidt vand i panden for at få det til at komme helt rundt …

    Skar 2 Pangasius fiskefileter i grove stykker og kom dem på panden, efter et par minuttter kom jeg en dl vand ved og da det var dampet væk var det færdig.

    Lavede en dressing af Skyr blandet med karry og Lene Hansson salt og en bitte smule purløg – det smagte dejlig.

    Hilsen TT

    Svar

    • helleq
      Nov 04, 2011 @ 09:25:32

      Hej TT og velkommen i klubben.

      Skyr er også “min bedste ven”, og bliver brugt til diverse dressinger.

      Igår fik vi æggekage og kalkunbacon og parmaskinke til aftensmad, og lige en lille portion rejer til forret med “aeoli” lavet på skyr, dild, citronsaft, hvidløg, salt og peber og en enkelt dråbe sød som kontra. Uhm… det var godt🙂
      Og i dag skal vi også have fisk- men jeg regner med at vende mine pangasiuser i en blanding af persille, citronskal, klid og så med salt og peber. Og så med en “snyderemoulade” til.

      Jeg glæder mig til at høre, om du finder på en masse gode ting, for det fortsætter jo med kød/fisk/kylling i længere tid….

      Hilsen Helle

      Svar

Skriv et svar

