Dukan på 3. dag – tab 1,2 kg

I morges var der “bare” røget 300 gram, men at jeg efter to hele døgn har nået at tabe mig 1,2 kilo, det er vel også i orden?

Til gengæld havde Jens tabt 700 gram, og han er så oppe på et kilo i dag.

Og Jeppe, som først vejede sig igår havde også smidt 900 gram på et døgn.

Det giver os alle en tro på, at det kan virke at spise en masse protein og derved tabe sig. Vi har alle været inde på den officielle hjemmeside og besvaret en masse spørgsmål, og vi alle tre skal være på attack i bare seks dage, så når aftenen er gået, er vi halvvejs. Så i morgen kan jeg gøre midtvejsstatus på projekt slank. Og forhåbentligt have smidt lidt mere. Mit skema sagde at jeg på de seks dage ville tabe mig 2,4 kilo og både Jens og Jeppe 2,1 kilo, så vi følger nok planen og kurverne meget godt.

Jeg fandt en facebookside “Dukan”, der har en del bileder af før- og efter, og hvis man efter ½ år kan ændre sig så meget, så tror jeg at jeg holder ved.
Og jeg har jo også gjort det før. Tabt mig meget på kort tid. Det er bare så ærgerligt , at det så efter nogle år kommer snigende igen, når man glemmer de gode vaner….
Men hvem kender ikke det med at slække og så laaangsomt tage på igen?
Et par kilo, fordi man skal ligge stille i 6 uger efter en operation, 8 kilo da smøgerne blev kvittet, meniskoperation og 6 ugers ro, hård skolegang med sukkermangel sidst på eftermiddagen, jobskifte osv. osv., undskyldningerne er mange og gode, men hvorom alt er, så sniger vægten sig bare stille og roligt op, op og op.

Men NU må jeg da være gammel nok og moden nok til at tabe det jeg vil, og derefter holde vægten, spise mindre og sundere og blive mere tilfreds med mig selv? Jeg bør kunne!! Og jeg vil!!!

Skriv et svar

