Dukan, anden dag – minus 900 gram

Normalt frarådes det at man vejer sig dagligt, når man er på kur, men ikke her – og jeg forstår det godt, for når man træder på vægten og ser ændringen, så motiveres man.

I går holdt vi fast i kuren. Fik brunch, som omtakt i tidligere indlæg, og til aftensmad lavede jeg nogle krydrede frikadeller af 4-7% kød med løg, æg, chilli, hvidlæg og pabrika i. Og så rørte jeg en cremedressing af en kvart liter skyr og et brev cabaretsaucepulver. Tilsatte lidt ekstra estragon og lidt estragoneddike, Jeg lavede 11 frikadeller, og Jens og Jeppe fik hver fire. Og så lavede jeg et enkelt æg med rejer, som Jens og jeg delte.
Og en portion karrysuppe af et stort kyllingebryst i strimler, en boullionterning og en halv liter vand, 1 helfedshvidløg, et halvt finhakket løg, en halv finhakket chilli og en god gang gul karrypasta. Jeg ved ikke om det er at snyde, men jeg jævnede suppen lidt med maizena. En stærk og god varm suppe, der brød lidt af illusionen om kød på kød. Jeppe og mig delte den, og der var ikek en dråbe tilbage i gryden.

Og jeg var mæt! Det var vi alle. Faktisk var jeg stadig mæt, da jeg stod op i morges, så det virker…. det med at protein mætter.

I morges da vi stod op, forventede jeg egentligt ikke rigtigt noget omkring vægten. Men først stod Jens på vægten- et tab på 300 gram. Flot, flot, flot. Og så stod jeg op på den forhadte firkant. Og kiggede, og kiggede en gang mere. Et vægttab på 900 gram!! Jeg forstår det ikke helt, og regner med at der så ikke er så meget i morgen. Men lige nu er jeg glad og opløftet.

Morgenmaden, der blev en blanding af skyr og cheasys 0,1 procents sukkerfrie youghurt blev indtaget i højt humør. For når man er 900 gram lettere er alt godt.

Til gengæld sneg jeg mig ned i kantinen i dag, og fyldte et halvt æg, lidt rejer og en kvist dild, fire skiver salt kød med et par løgringe, fire skiver røget filet med en lille smule sennep, og fire skiver roastbeef med lidt revet peberrod, og så noget dampet fisk – jeg tror det var ørred. For et syns skyld tog jeg også en lille halv tomat, der røg ud i skraldespanden bagefter, og så sneg jeg mig ellers op og spiste på kontoret, så der ikke var nogle, der kiggede. Og da jeg gik ned med tallerkenen , aftalte jeg med kantinedamerne, at jeg i morgen sætter noget hytteost ind på køl, så jeg har noget andet end bare kød og fisk.

Og jeg fik kigget på den cultura, som vi altid har på køl på arbejdet sammen med mælken til frokost- 1,5 % – jeg tænker at den kan bruges i mangel af bedre, og når råsulten overmander mig.

Aftensmad i dag?? Jeg er ikke helt sikker. Jeg har to marinerede svinefiletter liggende- måske dem med en rygeostecreme til, og måske en suppe med fisk/skaldyr? Vi får at se, hvad vi gider, for der skal også trænes her til aften.

Men foreløbigt nyder jeg at være lidt lettere, og at jeg om en halv time flexer og tager på en forkælelsestur ind til byen🙂

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Oct 31, 2011 @ 17:50:49

    iiiiih – bliver da helt motiveret!!
    Der er masser af Dukan bøger – og jeg kan få produkterne i det lokale supermarked!..

    Tror jeg vil med på din dukan tur.. for hvis du kan – så kan jeg også!

    Svar

    • helleq
      Nov 01, 2011 @ 10:19:10

      Ja, du er jo så heldig, at du kan få en masse produkter som allerede er klar, mens vi andre skal opfinde noget, der ligner.
      Man må også ave nogle 0%-produkter hos dig, som man ikke har i DK. Har i hvert fald aldrig set ost helt uden procenter?!

      Og is og sådan – det er ikke værst…..når sulten og lysten til alt det grønne ligger på lur.

      Svar

  2. Kong Mor
    Nov 01, 2011 @ 16:48:13

    Vi har tonsvis af 0% produkter.
    Men om der lige er noget ost ved jeg ikke.. Spiser ikke den slags. (altså 0% ost.)
    Vi kan få nogle super gode havdeklidbrød/pandekager noget – som er gode! Lavet til Dukan diæten!
    Men jeg blev først opmærksom på dem da du skrev om det!!

    Svar

    • helleq
      Nov 02, 2011 @ 11:05:15

      Pandekagerne vi bagte i søndags var lidt a la risklatter i konsistensen og smagen. De var bestemt spiseværdige🙂
      Men kunne man købe dem her i DK som færdigvare, ville jeg nok falde for fristelsen og have dem i baghånden.

      Svar

Skriv et svar

