Dukan, jeg kan, vi kan

Vi er for fede!!!!

Derfor går vi nu i gang med en af de diskutable kure, nemlig Dukankuren, der går ud på at chocke kroppen i en max. tidagesperiode, hvor man kun spiser masse af protein og ganske få kulhydrater og fedt. Dvs ti dage med kød, fisk, fjerkræ, æg og magre mælkeprodukter. Og så lidt havreklid, som eneste “grønne indslag. Helsigvis må mab bruge alle former for løg samt krydderier og krydderurter til maden, hvilket gør det muligt at variere i smagen.

Og vi er alle tre med på, at sådan er den næste uge – kødfuld og slankende. Vi har endnu ikke sat faste kilomål op, men bare sagt, at nu tager vi den herfra, og hvad vi taber, ja det taber vi.

Næste fase, hvor der introduceres grøntsager er noget lettere at leve med, den skal holdes indtil man er ved at være der vægtmæssigt. Og den siger helst fifty-fifty med rene køddage og kød/grøntdage, men kan man ikke det, så minimum 5 grønt- 2 kød….men så tager det bare længere.

Under hele kuren er kartofler, hvidt brød, pasta og ris forbudt. Jeg tror at pastaen bliver det sværeste at savne, men vi tror vi kan, og så kan vi også.

Jeg tømte køleskabet i morges for spegepølse og leverpostej, så nu er der kun skinke, hamburgryg, rygeost, hytteost, kyllingecoctailpølser, kalkunbacon og en masse skyr i køleskabet. Så er vi ikke fristede.

Aftenens menu kommer til at bestå af e kyllingesuppe med karry og krydrede kødboller( frikadeller) med dressing. Eftersom vi har sovet ret længe i dag tog vi brunch, der bestod af røræg af 1 æg og 1½ hvide, små tykke pandekager som jeg lavede af 1 æg, 1½ hvide, 1 dl skyr og 3 spsk havreklid og et par dråber sødemiddel. Rørte cacao med skyr og sødemiddel og legede at det var nutella. Stegte 6 skiver hamburgerryg, og så fik vi kaffe til- jeg med skummetmælk og Jens sort. Jeppe handlede jeg til, da vi kom til Svendborg, så han fik røræg af 2 æg, 3 skiver kalkunbacon og ½ pakke kalkun/kyllingecoctailpølser (det er de mest fedtfattige af alle kyllingepølser), og så snød vi lidt så han fik bare to skiver wasa-knækbrød af den grove slags til.

Om vi har tabt os til i morgen? Hvem ved, men jeg lover at skrive mit vægttab ind, når jeg blogger om det🙂

Skriv et svar

