Hausfrau vol ##?

Jeg har vagt til og med torsdag i denne uge- og så er det ferie bagefter.

Men indtil da, så er der arbejde og vagt, der står for.

Og vagt er jo lig med simretid. Så i går da vi var nede i Svendborg i vores projekthus, smuttede jeg ud i haven og plukkede først en kæmpe kasse æbler, der blev sat koldt og frostfrit, hvorefter jeg tog fem kilo æbler med hjem til at skrælle og lave om til mos.

Og så plukkede jeg også en stor portion kvæder- og de står lige nu og simrekoger på komfuret. Det er første gang at jeg prøver at lave noget med kvæder, så jeg har besluttet mig for at bruge halvdelen af saften til gele og så lave flæsk/kvædebrød af resten.

Lige nu dufter dre skønt og parfumeret i hele huset af de små besynderlige hårde frugter, og jeg glæder mig til at smage duften senere🙂 For smager de som de dufter, så lover det godt

Update! Fik lavet en liter gele, og den er æbleagtig, men meget kraftigere i smagen- lidt a la stikkelsbær.
Her er der et foto af kvæderne, da de ventede på at komme hjem.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Oct 18, 2011 @ 16:45:22

    Ej DET gør du bare ikke?? Jeg ELSKER kvæder.. De smager af sommerhusmorgenmad.

    Nyd dem!!

    Svar

    • helleq
      Oct 20, 2011 @ 12:27:48

      Vi dyppede lige fingre i en slat og blev enige om at det vllle være enormt lækkert til både sigtebrød og pandekager. Jeg har nok fået saften mere koncentreret end normalt, for det smager af rigtig meget, men på en god måde. Og jeg besluttede mig for at lave gele af den liter saft jeg fik.

      Svar

Skriv et svar

