Det lysner – og der knokles

Det ser ud til at lysne for Lærke, der nu officielt er enebarn i huset igen.
Lige nu befinder hun sig i Californien på efterårsferie, og hun skal ud på eventyr i hele denne uge. Jeg ser meget frem til at høre, hvordan hendes ferie har været, og håber derefter på, at der er ro.

Jeg selv tæller også ned nu. Vi besluttede os for Istanbul, da vi skulle vælge ferieby til efterårsferien, som vi tager en smule forskudt fra skoleferien, så vi begge var sikre på at få fri, og så Jeppe ( plus hans bedste ven, der skal med) ikke skulle forsømme alt for meget af skoletiden. Så kompromisset blev fra torsdag til tirsdag.

Og jeg trænger virkeligt til lidt fri. For i den sidste tid synes jeg bare, at jeg har fået læsset nye opgaver på jobmæssigt. Og når jeg tror, at NU har jeg styr på hvordan jeg når det hele, så kommer der liiige en opgave mere fra chefen eller chef-chefen.
Chef-chefen fangede mig i øvrigt, da jeg var på vej hjem og beguyndte at snakke om det projekt, som jeg skal i gang med til næste release, som er i juni næste år, og sagde noget om at jeg jo havde opgaven BÅDE på den korte og den lange bane.
Jeg har nok set lidt måbende ud, og da jeg svarede, at ja- jeg vidste godt at jeg havde fået projektet, sagde chef-chefen, ja, og det er den lange bane. Du skal faktisk i gang med at lave aftaler for en løsning fra NU og til juni……

OK, sagde Helle, der derefter gik tankefuld hjem. Og hjemme var der ( klokken halv syv fradag aften) kommet mails til kunden med cc til mig, hvor der stod at jeg ville aftale nærmere med dem.

Nå, men det må jeg så finde tid til at få skubbet ind.

Men jeg kunne altså virkeligt godt bruge 12 minutter mere hver dag🙂

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Oct 11, 2011 @ 09:37:00

    Ja jeg synes ikke 12 er nok.. Jeg har brug for 3 timer mere pr. døgn.

    Svar

    • helleq
      Oct 12, 2011 @ 11:00:01

      Tror du man ville blive lige så effektive med 27 timer i døgnet? Jeg tænker at jeg når nogenlunde det samme uanset hvor meget jeg arbejder – jeg skruer bare op for effektiviteten…. Du ved- læser notater på toilettet, sørger for at samtale ( med headset) i bilen osv. Og på den måde kan je hente lidt tid🙂

      Svar

  2. pernille
    Oct 12, 2011 @ 04:04:32

    Hmm Jeg håber chefen og chefchefen koordinerer internt mht de jobs de ligger på dit skrivebord?

    Svar

    • helleq
      Oct 12, 2011 @ 11:01:55

      Ja, lige denne opgave havde de ikke koordineret på. Chefen var inde og spørge mig, hvad det lige var at han kom cc på. Han hørte det først efter mig.
      OG chef-chefen har to ugers ferie nu, så jeg slæber bare chefen med til de indledende møder, så han ved hvad arbejdsbyrden i dette projekt kan blive🙂

      Svar

Skriv et svar

