Kald mig bare flittig-Lise

Her i weekenden har jeg , hvis jeg rationaliserede med mine skridt, kunnet tøffe rundt i trekkingsandaler, og det blev udnyttet:
Ud med skraldespanden, med gryde og bakke i den anden hånd.
Retur gennem haven, mens jeg plukkede små røde druer til min romtopf og en kæmpe grydefuld paradisæbler, der efterfølgende blev kogt og omdannet til gele.
Og samtidigt med at æblerne simrede, blev der kogt og afkølet rødbeder og kogt eddikelage sammen til de syltede rødbeder. Og så fik jeg ryddet op i et par skabe mere. Utroligt hvad man har i skabene, som man havde glemt man havde.
Jeg fandt f.eks.1 kilo bulgur ( foruden de to jeg havde i forvejen), 2 poser røde linser . så det skal der heller ikke købes foreløbigt. En megapose med kikærter ( den må stå på hummus inden længe), 6 små poser yum-yum ( mente kun jeg havde to), 1 pakke kaffe mere (argh), og en masse dubletkrydderier ( hvor de mest lasede poser røg ud). Og så fik jeg fyldt nogle af krydderierne på glas ( peber, kanel og middelhavshavsalt), mens andre blev flyttet rundt.
Jeg har en kasse med bagekrydderier og en klodsekasse til mine madkrydderier ( foruden de fyrre glas i skabet)…. Nu er dte hele sorteret, så kardemomme og kanel er røget i bagekassen sammen med citronsyre( som jeg havde tre breve af), og de andre uundværligheder ( tre poser hjortetaksalt, både en pose hel og to posetr stødt kardemomme, osv..)
Syltetingene røg i deres egen kategori, og jeg har nu styr på alle mulige marmelade, saft- og geleringspulvere.
Og der blev smidt ud med hård hånd. Saft i underlige afskygninger, som vi alligevel ikke drikker, blev hældt ud. Jeg har hørt at det er en suveræn afløbsrens ?! Der røg vel 4-5 liter igennem….. Så nu må der være helt blæst i afløbet.

Og er der så masser af plads i skabene?

Næh, for før stod det i flere lag og stablet i et stort kaos, nu er skabene bare fyldte og man kan se, at der ligger 6 poser yum-yum, 8 poser kaffe osv.

…og så fik jeg da også støvsuget, vasket tøjet i bund OG tørret gulvene i stueetagen over…. Og vandet blomster!

Ufatteligt, at man gide bruge sin lørdag på det, ikke?

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Sep 27, 2011 @ 07:51:54

    Puh, jeg bliver helt forpustet – men det er alle tiders gode fornemmelse!

    Svar

Skriv et svar

