Nu også certificeret Prince2-projektleder

Jeg har jo altid syntes, at man skal lære gennem hele livet, og da jeg fra vores personalechef fik en mail om, at jeg bare kunne vælge det Prince2-kursus, som jeg ville på her i efteråret blev jeg glad.
Der var tre kurser at vælge imellem, og jeg valgte det første – efter opfordring fra min chef, der sagde “jo før jo bedre”.

Bogen, der burde have været læst grundigere, fik jeg midt i sidste uge, og mandag satte jeg mig spændt i kursuslokalet i Ballerup.

Vi var ni mennesker- et tilpas lille hold, hvor der også var tid til uddybning, diskussion og casearbejde. Søde, søde mennesker, de andre otte, og vi var alle beskæftiget med “noget indenfor IT”, så referencerammen var den samme. Hvilket nok også gjorde kurset bedre.

Men det var nogle lange dage, og jeg var bare TRÆT efter kurset, der varede til klokken fem, og når jeg nåede hotellet inde i København en time senere, var alt krudtet brugt. Så den sociale del af storbyen blev kun en drøm…
Til gengæld stode den på repetition og foreberedelse om aftenen. Og klokken elleve gik lyset ud, for der var alle kræfterne brugt.

Kurset sluttede med en officiel certificering i går eftermiddags, som vi alle bestod.

Og i dag sidder jeg på kontoret , og kan pludseligt meget, meget bedre forstå alle de dokumenters betegnelser og grundlag, som jeg sidder med i dette projekt, der er Prince2-styret.

Jeg glæder mig virkeligt til at få det 100% ind under huden, og at være med til at få det indarbejdet her i virksomheden, så vi alle gør tingene konsistent og med tydeligt aftalt ansvar. For så er der kun én vej – og det er frem🙂

1 kommentar (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Sep 15, 2011 @ 13:28:47

    Ja jeg må indrømme at det er det rene volapyk for mig!

    Men gode kurser hvor man føler man lærer noget – er guld værd. Endnu mere når man så rent faktisk kan bruge det til noget bagefter!

    Tillykke med diplomet

    Svar

Skriv et svar

