Nye tider nye skikke

Nu hvor vi kun er tre hjemme i huset, og hvor Jeppe ikke nødvendigvis er der hver dag, bliver jeg nødt til at revidere mængder og køleskabsindhold.
For Jeppe spiser den nok mest ensidige morgenmad: En bolle med ost ( havarti eller cheasy) og en skive hamburgerryg, garneret med ketchup! Dette gør han hver mandag til fredag – og ve mig, hvis jeg skifter de hæslige discount-krydderboller ud med nogle lækre majsboller eller andet!!
Jeg spiser A38/skyr med frugt( hvad vi har af frisk og tørret) og fiberdrys, havregrød eller havrefras og Jens spiser havregryn med mælk/sukker.
Og både Jens og jeg har frokostordninger på jobbet, mens Jeppe køber på gymnasiet.
Så der BØR ikke være det store i køleskabet. For når det er weekend er vi jo i huset, hvor vi jo også har et køleskab med pålæg – dvs. ost, spegepølse, Fåborgleverpostej og tun. Ting, der kan holde sig eller er i dåse. Og så henter vi et frisk brød om lørdagen.

Men når jeg åbner køleskabet, er der alle vanetingene… de tilbud, der ryger ned i kurven, når man passerer hylden i netto. Det man tænker at man da nok kan bruge i en snæver vending : tærtedeje, pølser og andre halvfabrikata…Alle de ting, der faktisk ikke er nødvendige, og som frister, når man går rundt og er halv-trekvartsulten efter NOGET!!!

Og de går bare ikke!! Basta!!

Så nu har jeg besluttet mig for KUN at have hamburgerryg, ost ( og ikke i ti varianter), lidt konserves, æg, mælkeprodukter og de madvarar der indgår i ugeplanen samt rester i køleskabet.

For så bliver det vel nemmere ikke at blive fristet?

Skriv et svar

