Tillykke med kortet – og farvel bil

Jeppe fik jo sit kørekort i tirsdags, og det bliver flittigt brugt🙂
Desværre er min bil langt den letteste at køre rundt i .
Fiat Panda vs. Citroen stationcar – så vinder pandaen i manøvrelethed, med den uungåelige konselkvens, at jeg fra fredag da jeg kom hjem og til i går aftes, faktisk ikke så min bil. Og så lånte han den i øvrigt også både onsdag aften, hvor han skulle hente og bringe til spejder, og torsdag, hvor jeg afleverede den til ham, da jeg kom til Svendborg for at træne, og han så fik bilen, så han kunne køre hjem i den. Jeg kørte så med Jens hjem senere på aftenen, da vi begge var færdige.

Men jeg synes det er OK, at han låner bilen rigtig meget, især her kvor kortet er nyt, og han skal lære SELV at køre og tage beslutninger i trafikken. For indtil nu har det jo været ved guidning han har kørt. Og som han selv sagde til mig den anden dag :”Det er altså mærkeligt at jeg nu selv kan bestemme at jeg vil til venstre her”….

Og han elsker det – og han er faktisk også ret god til at køre, så jeg er helt tryg ved at låne ham min næsten nye … øhhh… jeg har faktisk haft den 2½ år nu … bil.

Og i næste uge når jeg er på kursus i Kbh, må han også gerne låne den, hvis han gider køre mig til toget mandag morgen.

Skriv et svar

