Der må sms’es

Det hedder sig jo, at man helst ikke må kontakte sine børn den første tid, hvor de er afsted som udvekslingsstudenter, men vi havde allerede aftalt med værtsfamilien, at Lærke lige skulle give os et ring, når hun var vel ankommet og afhentet i lufthavnen i Phoenix.
Der snakkede vi sammen med hende i fem minutter, og det var dejligt lige at høre fra hende, også selvom klokken kun var fem om morgenen🙂

Og i nat blev jeg vækket af at begge telefoner bibbede. Men da jeg næsten kunne regne ud at det var sms fra Lærke, gad jeg ikke at stå op for det.
Og det var da også “bare” en info sms, om at nu havde hun haft sin første skoledag, at det var varmt OG at hun ikke havde en adapter, og at hendes pc derfor var løbet tør for strøm. Så jeg fik sms’et lidt med hende om det praktiske, og fik hørt lidt om skolen.
Og det var rigtig rart at få lidt viden fra hende, ellers kan man nok føle sig rigtig meget afskåret fra sit barns liv. Hvis jeg skulle have ventet flere uger på at høre hendes indplacering på HighSchool havde jeg nok følt mig dømt helt ude, men nu ved jeg lidt, og det er OK🙂

Er der andre, der har erfaringer i adskillelse i et år, og hvordan man tackler balancen i kommunikation? Hun har lavet en blog, hvor hun har sagt hun vil skrive en gang om ugen, det er det eneste vi pt har på plads.Lærkes nye hjem

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Sep 01, 2011 @ 13:31:47

    Åååh altså.. Det lyder mærkeligt at sige farvel på den måde. Også selvom det kun er for et år.
    Jeg var afsted – men blev alvorligt syg af vitaminmangel – og sendt hjem via div. hospitaler efter 3 måneder.
    I dag med skype og blogs og sms og alt det der – er det nok nemmere at overleve!

    Svar

    • helleq
      Sep 01, 2011 @ 14:48:40

      Ja, jeg har også hentet skype og den nye messenger ned på min nye bærbare, så vi kan snakke sammen.
      …og i gamle dage, da der var fastnettelefon og breve, da var verden nok meget større…

      Og øv for en oplevelse du havde! Men den har åbenbart ikke fjernet lysten til at bo i andre lande🙂

      Svar

Skriv et svar

