Spejlrefleks

Da jeg for mange mange år siden lærte Jens at kende, havde han lige investeret i et spejlreflekskamera, da han var i Singapore. Og det tog fantastiske billeder, når man ramte rent.
Da vi fik børn, fandt vi ud af, at børnene var i bevægelse hele tiden, så det var svært at tage skarpe billeder, så mit almindelige pocketkamera blev brugt i stedet for, og spejlrefleks-kameraet blev lagt til side til de mere specielle fotos.

Og så blev man digital. Jeg købte det første digitalkamera i julegave fra os til os for snart ti år siden. 1,4 megapixels Whauuuu… Og som tiden gik, blev kameraerne billigere og større. Nu er vi vist oppe i 14,1 megaixels. Og vi lever fint med det.

MEN…. vores mellemste har gennem flere år gået og sukket og sagt spejlrefleks, men da vi ikke giver gaver for 6.000 kroner, har han ikke fået noget kamera. Da han så blev 18 og fik både børne- og bedsteforældreopsparing, aftalte vi, at han kunne bruge af sin bedsteforældreopsparing ( der er på 10.000 kr), og så investere i et spejlreflekskamera – og der er altså forskel, hvilket kan ses på de to eksempler nedenfor.

Sommerfugl i mit staudebed. Jeg har aldrig tænkt over at deres støvdragere er stribede….

Og et aftenbilled fra vores have- farverne og diset er fanget SÅ smukt, synes jeg

Så jeg må nok begynde at se mig om efter et kamera til os- for selvom han ikke brokker sig over at vi låner kameraet i tide og utide, så går det nok ikke i længden.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kong Mor
    Aug 19, 2011 @ 13:12:58

    Det er GODTNOK nogle flotte billeder! Sådan en sag har jeg drømt om i mange år.
    Jeg elsker at tage billeder!

    Svar

Skriv et svar

