Åh, åh, åh og av- pay back time

Det forholder sig jo således, at man for hver dag man holder pause fra sin træning, skal man træne dobbelt så meget for at komme retur igen. Det vil sige, en uges pause = 2 ugers træning før man er oppe på max igen.

Og jeg har ikke trænet i over en måned 😦
Men i går aftes tog jeg afsted til Bodypump, velvidende at jeg nok skulle starte med en anelse mindre vægt på, end jeg plejer.
Så alt blev sat “en vægt ned”- dvs. plejer jeg at have fem kilo(eller mere) på hver, havde jeg 3,75 på hver og et par af øvelserne blev taget med bare 2,5 kilo på hver side ( bryst, biceps og triceps).

Jeg holdt ud og gennemførte alle øvelserne …cirka… jeg tror faktisk kun at jeg sprang fire halve launches over ( de æder ben når man er træt). Og bagefter ville løverne i zoo have været bange for mig, for jeg stank bare af ammoniak på grund af anstrengelserne. Og det er sjældent, at jeg har nydt et bad, et dampbad og et vikingebad SÅ meget som jeg gjorde i går.

Og i dag har jeg kun lidt ondt i kroppen, så jeg har nok startet fornuftigt uud. Men om en uge, SÅ sætter jeg atter vægt på, for jeg ved jo, at jeg holder fri næste uge igen….. Og så starter jeg atter fra bunden med træningen. Og så gør det altså ondt dagen derpå.

Men ikke mere, end at jeg stadigt fortsætter træningen. For det er jo så sundt at træne, siiges der 🙂

Får du trænet nok? Og hvad med i ferier, overarbejdsperioder og andre umulige tidsrum?

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    jul 13, 2011 @ 09:59:48

    Jeg prøvede en time med Body Pump og det var rigtig godt. Og jeg var superkæphøj for det gjorde skam ikke ondt dagen efter. Men det kom så i stor stil efter et par dage og jeg kunne dårlig løfte en blyant…..
    Det tog mig en uge at restituere. Men jeg synes stadigvæk at det var godt!

    Svar

    • helleq
      jul 13, 2011 @ 12:46:42

      Men du har ikke overvejet at gå til det regelmæssigt?
      Det gode ved bodypump er jo, at det er mere sejhed end muskler det giver. Mange gentagelser giver sejhed, stor vægt giver muskler.

      Og jeg vil hellere være sej end pumpet 🙂

      Jeg skal heldigvis træne i morgen igen, det tager toppen af ømhed, når man firtsætter …

      Svar

Skriv et svar

