Op på cyklen

Nårh, ja – forresten da…..

Min oldende gamle touringcykel af den solide slags med tre gear og en vægt på mange, mange kilo, blev slæbt til Svendborg forrige weekend.

Hvor gammel den egentligt var, kom jeg først til at tænke over, da jeg afmonterede de sidste sørgerlige rester af frakkeskåneren på baghjulet- der var kun enkelte plasticflager tilbage, og selve stellet til skåneren hang og blafrede og ramte mine eger, når jeg cyklede, så det lød som barndommens Klemme-med-kort-på-larmer.

Så jeg hev skåne-resten af og har nu en cykel, der i hvert fald ikke larmer, men kun ser lidt rusten ud. Faktisk er hele styret så rustent, at det ikke er kønt….men den kører stadig… og det har den gjort siden jeg blev 30, og fik cyklen, der kunne rumme en barnecykelstol på bagagebæreren.

Og den fik en tur i Svendborg lørdag, hvor Lærke og jeg cyklede ud at handle.

Og det var nu egentligt meget rart at være oppe på cyklen igen🙂

5 kommentarer (+add yours?)

  1. Kirsten
    Apr 12, 2011 @ 07:54:04

    Åh ja cykel, det glæder jeg mig også til selv om det kommer til at vare lidt endnu. Hvor jeg husker de der kort-med-klemmer på, det får man nok ikke børn til at gøre i dag??

    Svar

  2. Tina Liel
    Apr 16, 2011 @ 22:25:24

    Tak for kommentaren på min blog. Hvor dejligt at I kunne lide kagen og den er ganske rigtigt bedre dagen derpå. Skal lave den til på mandag hvor det er Pessach hernede. Der spiser man ikke mel, gær osv. så det er en rigtig Pessach kage. Blev den god som muffins? God weekend♥

    Svar

  3. Tina Liel
    Apr 16, 2011 @ 22:26:18

    Hov glemte at skrive at Svendborg var det sidste sted vi boede i Danmark – Åh hvor jeg savner den skønne by♥ Jeg er med på en cykeltur til byen😉

    Svar

  4. Esther
    Apr 17, 2011 @ 06:50:14

    Jeg har stadig min Bugatticykel stående, men den skal vist en tur forbi cykelhandleren før den kan køres på.

    Den har stået ude i et skur i 8-9 år (Og siden jeg flyttede hertil – helt udenfor) så den har det ikke for godt, tror jeg. Har ikke rigtig kigget på den.

    Nu er det jo ikke fordi jeg har særlig meget brug for en cykel, men når den nu alligevel er her, kunne det jo være ganske smart, hvis den kunne bruges til lige at “smutte på apoteket” eller i Fakta, som alligevel ligger 10-15 min gang herfra, fremfor at skulle iklæde sig alt mcklunset😀

    Svar

  5. Helle
    Apr 28, 2011 @ 08:38:45

    Tina. Kagerne blev fine- også som muffins. Det var ikke værst🙂
    Lige nu er vi dog midt i rabarbersæsonen, så nu laver vi rabarberting i stedte for… Og måske er det lidt sundere end bountykagen?
    Og Svendborg er en god by at cykle i, der er efterhånden snart cykelstier over det hele- og gode bakker😉

    Esther – ja, den tid du bruger på at komme i og af klunset går med garanti lige op med den tid det tager at cykle derhen…Så det er bare en tur til cykelsmeden..

    Svar

Skriv et svar

