Pangasius, den bedste fisk som alle kan lide

Mine børn spiser fisk. Ikke gerne, men nødtvunget. Det er ikke livret, men de spiser det dog. Og en sjælden gang foreslår de faktisk fisk selv.
Og den fisk de allerbedst kan lide, er den nemme, gode, billige og meget smagsneutrale pangasius.

Jeg har sommetider købt den færdigpaneret i en citron/persillerasp, men jeg besluttede mig for at det kunne jeg selv gøre mindst lige så godt, og det gjorde jeg i dag med stor succes. Jeg lavede:

Citron-persille pangasius med krydret bulgur
1 pakke Pngasiusfiletter der deles på langs
skal fra en hel citron
1 dl rasp
1 spsk tørret persille
salt/peber

Bulguren:
3 dl grov bulgur
2 fed hvidløg
3 forårsløg, finthakket
1 lille fithakket porre
1 stor fintrevet gulerod
boullionterning
4-5 dl vand
lidt fedtstof
saften fra citronen
1 spsk olie.

Tænd ovnen på knap 200 grader varmluft. Skyl og del pangasiusfiletterne i halve og vend dem i blandingen af rasp, persille,citronskal og salt/peber.
Læg fisken i et ildfast fad og kom det i ovnen i ca. 20-25 min.

Tænd en gryde og svits først forårsløg og hvidløg i lidt fedtstof. Kom derefter bulguren i gryden og svits den med. snit porren fint og riv guleroden og tilsæt det i gryden. svitses ganske kortvarigt med. Tilsæt boullionterning(eller pulver) og 4 dl vand. Bring det hele i kog og lad det simre 10-15 min. Rør en gang imellem og hæld evt lidt mere vand ved, hvis det koger tørt. Når bulguren er kogt, tilsættes saften fra citronen, salt, peber og evt mere hvidløg.

Fisk og bulgur kan serveres med en grøn salat bestående af ærter, agurk og salat.

Dressing- Jeg laver en fromage frais/hollandaisedressing, der kan røres op med lidt mangosauce.

Prøv det, og jeg vil garantere at jeres børn vil spise fisk🙂

Skriv et svar

