Hov forresten, jeg er lidt en helt…eller?

Kom hjem til blomster og rødvin i går klokken ti om aftenen.

Blev lidt rørt, men tænkte samtidigt, at det var da ikke nødvendigt, for:

Om morgenen, da jeg susede afsted hjemmefra, var jeg allerede halvstresset på grund af alle de sidste ting jeg skulle nå inden certificeringen, såsom opsætning af de rette vinduer, sidste tvivlscheck, opstilling af min bærbare plus komme på netværket med den, så den kunne køre med logs mens min stationære kørte klient, osv osv.. Så hovedet buldrede af tanker.

Da jeg nåede ned forenden af vores vej, kiggede jeg først til højre, der var fri, til venstre – også fri.. og så til højre igen, for jeg havde set noget, jeg ikke kunne lide, første gang jeg kiggede. Meterhøje flammer op af taget på et af husene til højre.

Stoppede bilen, for min taske og telefon lå på bagsædet og forsøgte først at ringe til de andre, de var kørt fem minutter før mig, for at høre om de havde set noget. Kunne ikke få fat i dem, og kunne ikke se nogen som helst aktivitet omkring huset, så jeg rimgede til alarmcentralen og spurgte om de havde fået melding om en brand på vejen. De havde de ikke – før da.

Så jeg måtte, mens jeg snakkede med alarmcentralen køre hen til huset, banke på og fortælle den unge mor, der var hjemme med sit lille barn, at hun nok lige skulle slukke for spjældet til sin brændeovn, for der var ild i hendes skorsten ( det kunne jeg se, da jeg kom bagom huset). Ilden blev mindre, mens jeg var der, så de kunne nøjes med at sende en enkelt brandbil… Og da hun havde snakket med alarmventralen, og da jeg vidste at der var en brandbil på vej, fik jeg så min telefon og kunne køre på arbejde med noget forsinkelse.

Og da jeg kom hjem, havde de så været henne ved mig med en buket blomster og en flaske vin, fordi jeg havde reddet deres hus fra at brænde.

Og så tænker jeg- det ville ALLE da have gjort, ikke? Det er da almindelig anstændighed at sørge for at forhindre ulykker?!

1 kommentar (+add yours?)

  1. Kirsten
    Mar 18, 2011 @ 11:23:12

    Ja jeg synes du er en helt – ikke alle havde måske lagt mærke til det, havde måske ikke reageret så hurtigt og målrettet som du. Ja du reddede dem fra at miste alt hvad de ejer! Så du fortjente dine blomster og din vin!!!

    Svar

Skriv et svar

